Αποθεωτικά ήταν τα σχόλια γερμανικού ειδησεογραφικού Μέσου για το αυτοκίνητο της Τουρκίας που θέλει να κατακτήσει την Ευρώπη.
Δυναμική είσοδο στον κόσμο των τεσσάρων τροχών έχει κάνει εδώ και αρκετούς μήνες η Τουρκία, με το πρώτο 100% “Made in Turkey” ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για το αμιγώς ηλεκτρικό SUV T10X, ένα μοντέλο που φέρει την υπογραφή της Togg, μιας κοινοπραξίας 5 τουρκικών κολοσσών που οραματίστηκαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει να ζηλέψει σε τίποτα αυτά των παραδοσιακών δυνάμεων.
Το αν το Τ10Χ είναι ικανό να κοιτάξει με αξιώσεις στα μάτια τις ισχυρές ευρωπαϊκές και ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανιες, θα το δείξει η ιστορία. Μέχρι τότε, ωστόσο, ο διεθνής Τύπος υποκλίνεται στην τουρκική μάρκα, με πολλά ειδησεογραφικά μέσα να μιλούν για αυτό με ιδιαίτερα εγκωμιαστικά σχόλια.
BUY NOW
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γερμανική AutoBild που σε πρόσφατο δημοσίευμά της αποκάλεσε την Togg «Τουρκική Tesla», κάτι το οποίο φυσικά αναπαράχθηκε με περισσή υπερηφάνεια από τα τουρκικά ΜΜΕ.
Αναφορά γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Γκλεμλίκ της Προύσας, αλλά και στους εκατοντάδες φορτιστές που έχει παραγγείλει η μάρκα, η οποία έχει αρχίσει να τους εγκαθιστά σε κάθε γωνιά της χώρας.
«Πριν από 6 χρόνια, μια ομάδα γιγάντων της τουρκικής βιομηχανίας από κορυφαίους κλάδους, όπως τα ηλεκτρονικά είδη, το εμπόριο και οι επικοινωνίες, ένωσαν τις δυνάμεις για να δημιουργήσουν τον πρώτο κατασκευαστή αυτοκινήτων της σύγχρονης εποχής», αναέφερει η Bild, η οποία συγκρίνει το SUV της Togg με μοντέλα όπως το VW ID.4, το Renault Megane E-Tech, το Tesla Model Y και το Audi Q6.
Παράλληλα, στο άρθρο πλέκεται το εγκώμιο του CEO της Togg, Gürcan Karakaş, ο οποίος μεγάλωσε δίπλα στη γερμανική πόλη Μπίλεφελντ και εργάστηκε στη Bosch. «Γνωρίζει (σ.σ. ο Karakaş) ότι ο κόσμος δεν χρειάζεται μία ακόμη start-up επιχείρηση που να παράγει ηλεκτρικά SUV. Γι’ αυτό κάνει ένα βήμα παραπέρα και, όπως όλοι οι οραματιστές ηγέτες, μιλάει για το αυτοκίνητο ως μια έξυπνη συσκευή με ρόδες»
Θυμίζουμε ότι το Togg T10X είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV μήκους 4,6 μέτρων που σε πρώτη φάση διατίθεται αποκλειστικά ως πισωκίνητο με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας είτε 52,4 kWh, είτε 88,5 kWh. Σε αμφότερες τις εκδόσεις η ιπποδύναμη ανέρχεται σε 218 ίππους και η ροπή σε 350 Νm, ενώ ανάλογα την μπαταρία, η αυτονομία κίνησης αντιστοιχεί σε 314 ή 523 χιλιόμετρα.
Το 2023 πωλήθηκαν πάνω από 20.000 αυτοκίνητα, ενώ το εργοστάσιο της μάρκας σε βάθος χρόνου εκτιμάται ότι θα μπορεί να παράγει 175.000 οχήματα ετησίως.
Στόχος της μάρκας είναι το μοντέλο να σταδιοδρομήσει εμπορικά και στην Ευρώπη, αρχής γενομένης από τη Γερμανία (από τον Οκτώβριο του 2024), όπου κατοικούν κοντά στους 7 εκατ. Τούρκοι.