Οι Γερμανοί μπλοκάρουν το έργο του αιώνα -Πού «σκοντάφτει» το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τούνελ της Ευρώπης
Με ένα άρθρο-καταπέλτη, γνωστή γερμανική ιστοσελίδα εξαπολύει πυρά στην κυβέρνηση για την αδυναμία της να εκκινήσει έγκαιρα ένα έργο που λειτουργεί υποστηρικτικά στο Brenner Base Tunnel.
Ως το έργο υποδομής του αιώνα χαρακτηρίζεται το Brenner Base Tunnel, το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τούνελ επί ευρωπαϊκού εδάφούς, το οποίο θα τρυπάει τις Άλπεις, ενώνοντας την πόλη Innsbruck στην Αυστρία με το Franzensfeste, ένα χωριό στο Νότιο Τιρόλο στην Ιταλία.
Η σιδηροδρομική σήραγγα μήκους 55 χλμ. έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2032 και, σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, οι εργασίες προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς τόσο από την Αυστρία όσο και από την Ιταλία.
BUY NOW
Τα ίδια γερμανικά δημοσιεύματα, ωστόσο, επισημαίνουν ότι η Γερμανία υψώνει εμπόδια. Παρ' όλο που η χώρα δεν εμπλέκεται άμεσα με το πρότζεκτ, δεδομένου ότι το εν λόγω φαραωνικό τούνελ δεν θα περνάει από εδάφη της, πρέπει να κατασκευάσει την επανομαζόμενη «βόρεια είσοδο του τούνελ», που είναι απαραίτητη, προκειμένου να μπορέσει να αξιοποιηθεί στο έπακρο η ικανότητα της νέας σήραγγας και να βελτιωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Γερμανίας και Ιταλίας. Όπως υποστηρίζουν γερμανικά ΜΜΕ, η χώρα έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Ειδικότερα, σε άρθρο που τιτολοφορείται «Η ντροπή της Γερμανίας με το Brenner: Το πιο σημαντικό έργο μεταφορών της Ευρώπης καταρρέει στη Βαυαρία», η γερμανική ιστοσελίδα Merkur κατηγορεί την κρατική εταιρεία Σιδηροδρόμων της χώρας Deutsche Bahn (DB) ότι δεν έχει καραρτίσει ακόμα τα σχέδια για τη βόρεια είσοδο του τούνελ, η οποία θα ξεκινά από τη βαυαρική πόλη Ροζενχάιμ και αφού θα διέρχεται από την κοιλάδα του ποταμού Ινν, θα καταλήγει στο Τιρόλο, στην Αυστρία, και θα ενώνεται με το Brenner Base Tunnel, λειτουργώντας ως «τροφοδότης» του.
Ειδικότερα, η Merkur επισημαίνει ότι η Deutsche Bahn σκοπεύει να αντικαταστήσει την υφιστάμενη, απαρχαιωμένη (άνω των 160 ετών) σιδηροδρομική διαδρομή με μια νέα μήκους 54 χλμ., εκ των οποίων τα 30 χλμ. θα αφορούν τούνελ.
Με δεδομένο, ωστόσο, ότι η κατάρτιση των απαιτούμενων σχεδίων δεν έχει ολοκληρωθεί, η DB τον περασμένο Μάιο ανακοίνωσε ότι η νέα σιδηροδρομική διαδρομή δεν προβλέπεται να είναι έτοιμη πριν τις αρχές του 2040, δηλαδή τουλάχιστον 8 χρόνια μετά τα εγκαίνια του Brenner Base Tunnel.
Τα οφέλη από το Brenner Base Tunnel
Με τη νέα αυτή σήραγγα, τόσο η μεταφορά επιβατών όσο και η μεταφορά εμπορευμάτων θα ωφεληθούν από μειωμένους χρόνους ταξιδιού και πιο αποδοτικές συνδέσεις.
Με την διέλευση μέσα από τη σήραγγα με ταχύτητα άνω των 200 χλμ/ώρα, ο χρόνος ταξιδιού για τους επιβάτες θα μειωθεί σημαντικά από 80 σε 25 λεπτά. Επίσης, λόγω της μειωμένης κλίσης της σήραγγας, θα είναι δυνατή η διέλευση πιο μεγαλών και βαρέων εμπορευματικών τρένων.
Επίσης, μόνο τα φορτηγά που διασχίζουν κάθε χρόνο το πέρασμα του Μπρένερ υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 2,5 εκατ. Το τούνελ εκτιμάται ότι θα μειώσει τον αριθμό των οχημάτων, κάτι το οποίο -μεταξύ άλλων- θα έχει θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και θα μειώσει την ηχορύπανση.