Η απαγόρευση της νυχτερινής οδήγησης σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες δεν απασχολεί μόνον την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και τα κράτη μέλη που αναζητούν λύσεις στο πρόβλημα των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Η οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας κρύβει κινδύνους κάτι που επιβεβαιώνουν και οι αριθμοί, μιας και το 20% των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων καταγράφεται τις βραδινές ώρες, είτε εξαιτίας της περιορισμένης ορατότητας είτε εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας και της κατανάλωσης αλκοόλ.
Η παραπάνω διαπίστωση μάλιστα έχει ανοίξει έναν διάλογο, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για το αν πρέπει να εφαρμοστούν περιορισμοί ή ακόμα και απαγορεύσεις στην οδήγηση κατά τις νυχτερινές ώρες με απώτερο σκοπό τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.
BUY NOW
Το σενάριο που εξετάζουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτό της απαγόρευσης της οδήγησης κατά τη διάρκεια της νύχτας σε συγκεκριμένες ηλιακές ομάδες, όπως εκείνη των νέων οδηγών.
Η πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι, επιβάλλει την απαγόρευση της οδήγησης από τις 12.00 τα μεσάνυχτα έως και τις 6.00 το πρωί, αφήνοντας δηλαδή το περιθώριο ακόμα και στους νέους οδηγούς να κινηθούν κατά τη διάρκεια της νύχτας, όχι όμως μετά τα μεσάνυχτα.
Στην ίδια πρόταση περιλαμβάνεται και η επιβολή «κόφτη» στους νέους οδηγούς, στους οποίους δεν θα επιτρέπεται να υπερβαίνουν το όριο των 90 χλμ./ώρα, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και την επιβολή μηδενικής ανοχής σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση αλκοόλ.
Ένα παρόμοιο σενάριο εξετάζουν και κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκή Ένωσης, όπως η Ισπανία, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που ζητούν οι περιορισμοί να επεκταθούν και σε άλλες ηλικιακές ομάδες, όπως οι ηλικιωμένοι οδηγοί.
Για την ώρα πάντως δεν έχει προκύψει κάποια απαγόρευση που να θέτει… εκτός κυκλοφορίας τους νέους οδηγούς κατά τις νυχτερινές ώρες, χωρίς ωστόσο να μπορεί κανείς να αποκλείσει αυτό το ενδεχόμενο, μιας και η συζήτηση τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε τοπικό επίπεδο βρίσκεται σε εξέλιξη και η πρόταση έχει φτάσει έως το Κοινοβούλιο της Ε.Ε.