Γιατί δεν πρέπει να φρενάρουμε όταν πέφτουμε σε λακκούβα - Πώς δε θα καταστρέψεις τους τροχούς (video)

Elastiko enantion lakkouvas 6

Το ελληνικό οδικό δίκτυο είναι γεμάτο λακκούβες που τελικά μετατρέπονται σε επικίνδυνες παγίδες για τους οδηγούς και «σκοτώνουν» το αυτοκίνητο.

Η πλειοψηφία των οδηγών προσπαθεί να αποφύγει τις λακκούβες, αλλά μερικές φορές η αποφυγή τους δεν είναι δυνατή λόγω των συνθηκών κίνησης και κυκλοφορίας. Όπως θα δείτε όμως και στο παρακάτω βίντεο, σε περίπτωση που δεν μπορείτε να γλυτώσετε την «πτώση» σε μια λακκούβα, καλό θα είναι να μην «πέσετε» στα φρένα την ώρα που περνάτε από πάνω της.

Elastiko enantion lakkouvas 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν ένας οδηγός εντοπίζει μια λακκούβα στη διαδρομή του, από ένστικτο πραγματοποιεί ελιγμό για να την αποφύγει. Τις περισσότερες φορές το καταφέρνει ή έστω την περνάει «ξώφαλτσα». Μερικές φορές όμως, η κυκλοφορία στους δρόμους, ο κακός φωτισμός ή και οι κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν, μπορούν να «κρύψουν» μια λακκούβα.

Από ένστικτο, ο οδηγός ενδέχεται να «πέσει» στα φρένα με δύναμη, με σκοπό να μετριάσει την πτώση στη λακκούβα, αλλά αυτό που θα καταφέρει είναι το ακριβώς αντίθετο. Να ενισχύσει δηλαδή την επίπτωση που θα έχει στο αυτοκίνητο και τους τροχούς.

Elastiko enantion lakkouvas 4

Οι YouTubers του Garage54 ανέβασαν πρόσφατα ένα βίντεο που μας δείχνουν γιατί δεν πρέπει να φρενάρουμε όταν περνάμε πάνω από μία λακκούβα. Το «πειραματόζωο» που χρησιμοποιούν είναι ένα παλιό station wagon Lada.

Το πρώτο πράγμα που έκαναν οι μηχανικοί του Garage54 ήταν να φτιάξουν μια λακκούβα με βάθος περίπου 10 εκ., προσομοιώνοντας με αυτό τον τρόπο μια τυχαία λακκούβα του δρόμου. Αμέσως μετά, αρχίζουν να περνάνε με σταθερή ταχύτητα πάνω από τη λακκούβα, με σκοπό να αναλύσουν τη ζημιά που δέχεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Elastiko enantion lakkouvas 5

Η δοκιμασία των μηχανικών ξεκινά από τα 10 χλμ./ώρα και μέχρι τα 30 χλμ./ώρα, πάντα με σωστές πιέσεις στα ελαστικά και χωρίς φρενάρισμα, το ελαστικό και η ανάρτηση απορροφούν σωστά την κρούση. Στα 30 χλμ./ώρα όμως, ο πίσω τροχός δεν άντεξε με αποτέλεσμα να λυγίσει το χείλος της ζάντας και να αρχίσει να χάνει αέρα.

Κινούμενοι με ταχύτητα άνω των 50 χλμ./ώρα, η ανάρτηση του Lada δεν προλαβαίνει «διαβάσει» τη λακκούβα, με αποτέλεσμα να περνά από πάνω της. Σε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου, η λακκούβα ήταν σαν να μην υπάρχει.

Είναι σαφές ότι η πιο επικίνδυνη «ζώνη ταχύτητας» είναι μεταξύ των 30 και 50 χλμ./ώρα, προκαλώντας την μεγαλύτερη ζημιά στο ελαστικό και φυσικά την ζάντα.

Elastiko enantion lakkouvas 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μειωμένες τις πιέσεις των ελαστικών, σε σχέση με αυτές που προτείνει ο κατασκευαστής, το ελαστικό χάνει την ικανότητά του να απορροφά μέρος της κρούσης, με αποτέλεσμα την μεγέθυνση της ζημιάς. Μετά, οι μηχανικοί του Garage54 πραγματοποίησαν την ίδια δοκιμασία και με ζάντες αλουμινίου,

Από την άλλη, και σε συνθήκες φρεναρίσματος, η εμπρός ανάρτηση συμπιέζεται με αποτέλεσμα να χάνεται όλη η ικανότητα απορρόφησης των κραδασμών. Αν μάλιστα συνδυαστεί και με τροχούς που φέρουν ελαστικά με μειωμένες πιέσεις, όχι μόνο θα λυγίσουν οι ζάντες, αλλά υπάρχει κίνδυνος να ξεφουσκώσουν αμέσως τα ελαστικά, να χαθεί η ευθυγράμμιση και φυσικά να σπάσει το μπροστινό σύστημα της ανάρτησης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ