Η χώρα μας δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια των μεγάλων κατασκευαστών ή προμηθευτών παρά την κορυφαία γεωγραφική της θέση.
Εκατοντάδες εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων, κινητήρων και μπαταριών λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη ωστόσο η Ελλάδα δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει κάποια μεγάλη επένδυση και να εισέλθει και πάλι στην παραγωγή οχημάτων.
Ο λόγος σύμφωνα με στελέχη της αγοράς εστιάζεται στο ασταθές φορολογικό καθεστώς που υπήρχε όλα τα προηγούμενα χρόνια αλλά και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που είχε χτυπήσει τη χώρα την προηγούμενη 10ετία ενώ επίσης σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες (βιοτεχνίες) οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν τους βασικούς προμηθευτές ενός εργοστασίου παραγωγής οχημάτων ή μπαταριών.
BUY NOW
Τους τελευταίους μήνες γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια από την κυβέρνηση ώστε να προσελκυστούν τέτοιες επενδύσεις και σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το πρώτο μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών ίσως να αποτελεί πραγματικότητα τους επόμενους μήνες.
Αντίθετα στην υπόλοιπη Ευρώπη λειτουργούν 322 εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων, κινητήρων και μπαταριών έναντι 301 που λειτουργούσαν το 2021. Τα 213 από αυτά βρίσκονται σε κράτη μέλη της ΕΕ σημειώνοντας αύξηση 8,1% σε σχέση με τα 194 που λειτουργούσαν το 2021. Τα 127 από αυτά παράγουν αυτοκίνητα, τα 71 λεωφορεία, τα 56 κατασκευάζουν φορτηγά (βαρέα οχήματα), τα 46 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 71 κατασκευάζουν κινητήρες και τα 42 μπαταρίες.
Τα μέλη της ACEA κατασκευάζουν αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά, λεωφορεία και κινητήρες σε 17 κράτη μέλη της ΕΕ.
Πιο συγκεκριμένα στην Αυστρία λειτουργούν 6 εργοστάσια παραγωγής εκ των οποίων το 1 για αυτοκίνητα, το 1 για Vans, τα 2 για φορτηγά, τα 2 για κινητήρες και το 1 για μπαταρίες.
Στο Βέλγιο λειτουργούν 8 εργοστάσια εκ των οποίων τα 3 για αυτοκίνητα, τα 2 για φορτηγά, τα 2 για λεωφορεία και τα 2 για μπαταρίες.
Στην Κροατία λειτουργεί ένα εργοστάσιο το οποίο παράγει αυτοκίνητα, κινητήρες και μπαταρίες.
Στην Τσεχία λειτουργούν 9 εργοστάσια εκ των οποίων τα 4 για αυτοκίνητα, το 1 για φορτηγά, τα 3 για λεωφορεία, τα 2 για κινητήρες και το 1 για μπαταρίες.
Στην Φινλανδία λειτουργούν 3 εργοστάσια εκ των οποίων τα 1 για αυτοκίνητα, το 1 για φορτηγά, και το 2 για μπαταρίες.
Στην Γαλλία λειτουργούν 31 εργοστάσια εκ των οποίων τα 12 για αυτοκίνητα, τα 4 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 4 για φορτηγά, τα 7 για λεωφορεία, τα 6 για κινητήρες και τα 5 για μπαταρίες.
Στην Γερμανία λειτουργούν 54 εργοστάσια εκ των οποίων τα 24 για αυτοκίνητα, τα 10 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 3 για φορτηγά, τα 3 για λεωφορεία, τα 14 για κινητήρες και τα 12 για μπαταρίες.
Στην Ουγγαρία λειτουργούν 7 εργοστάσια εκ των οποίων τα 3 για αυτοκίνητα, τα 2 για λεωφορεία, τα 2 για κινητήρες και το 1 για μπαταρίες.
Στην Ιταλία λειτουργούν 23 εργοστάσια εκ των οποίων τα 9 για αυτοκίνητα, τα 3 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 3 για φορτηγά, τα 3 για λεωφορεία, τα 7 για κινητήρες και τα 2 για μπαταρίες.
Στην Ολλανδία λειτουργούν 9 εργοστάσια εκ των οποίων τα 2 για αυτοκίνητα, το 1 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 3 για φορτηγά, τα 2 για λεωφορεία, τα 1 για κινητήρες και το 1 για μπαταρίες.
Στην Πολωνία λειτουργούν 19 εργοστάσια εκ των οποίων το 1 για αυτοκίνητα, το 3 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 2 για φορτηγά, τα 5 για λεωφορεία, τα 7 για κινητήρες και τα 2 για μπαταρίες.
Στην Πορτογαλία λειτουργούν 5 εργοστάσια εκ των οποίων το 2 για αυτοκίνητα, το 1 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 1 για φορτηγά και το 1 για λεωφορεία.
Στη Ρουμανία λειτουργούν 6 εργοστάσια εκ των οποίων το 2 για αυτοκίνητα, τα 2 για φορτηγά, τα 2 για λεωφορεία, τα 3 για κινητήρες και το 1 για μπαταρίες.
Στην Σλοβακία λειτουργούν 5 εργοστάσια εκ των οποίων το 4 για αυτοκίνητα, το 1 για κινητήρες και τα 2 για μπαταρίες.
Στη Ισπανία λειτουργούν 16 εργοστάσια εκ των οποίων το 8 για αυτοκίνητα, τα 4 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα 2 για φορτηγά, τα 5 για λεωφορεία, τα 3 για κινητήρες και τα 3 για μπαταρίες.
Στη Σουηδία λειτουργούν 9 εργοστάσια εκ των οποίων το 2 για αυτοκίνητα, τα 2 για φορτηγά, τα 3 για λεωφορεία, τα 3 για κινητήρες και το 1 για μπαταρίες.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στην Τουρκία λειτουργούν 16 εργοστάσια παραγωγής, στη Βόρεια Μακεδονία ένα εργοστάσιο, στη Σερβία 3 εργοστάσια και στο Καζακστάν 6 εργοστάσια!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ