Η χώρα μας απουσιάζει δεκαετίες από την κατασκευή αυτοκινήτων και πρόσφατα έκαναν την εμφάνισή τους δύο εταιρείες που θέλουν να αλλάξουν τα δεδομένα, αλλά οι προσπάθειές τους δείχνουν να μην ευδοκιμούν.
Παρά το γεγονός ότι η χώρα μας «απέχει» από την παραγωγή αυτοκινήτων εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η σχέση του Έλληνα με το αυτοκίνητο είναι πολύ καλή και πολλές φορές ιδιαιτέρως θερμή, σε σημείο φανατισμού.
Ακόμα όμως και τα τελευταία χρόνια που η αυτοκίνηση βρίσκεσαι σε μεταβατικό στάδιο λόγω της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας, δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια να μπει η χώρα μας στον συγκεκριμένο χορό και να αποκτήσει το δικό της ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.
BUY NOW
Για να είμαστε όμως δίκαιοι, την τελευταία διετία έχουμε δει να ξεπηδούν από το πουθενά οι προσπάθειες δύο συμπατριωτών μας, με στόχο την κατασκευή του ελληνικού αυτοκινήτου. Πριν όμως σας ανοίξει η όρεξη, να υπενθυμίσουμε ότι το ένα είναι το Ultracar Chaos της SP Automotive και το άλλο το compact δικίνητο SUV Keraboss Super K της Keraboss Cars Manufacturing.
Αναμφίβολα, τόσο το Chaos όσο και το Keraboss Super K αποτελούν δύο ξεχωριστά πρότζεκτ που αξιοποιούν την ελληνική τεχνογνωσία και διαφημίζουν τη χώρα μας στο εξωτερικό, αλλά οι προσδοκίες που δημιουργήθηκαν κατά την παρουσίασή τους δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Για την ακρίβεια, το Ultracar των 3.000 ίππων δεν έχει πάρει ακόμα σάρκα και οστά, πέρα από ορισμένες φωτογραφίες μηχανικών μερών, ενώ το Keraboss Super K κατάφερε πέρσι τρεις ταξινομήσεις και καμία φέτος.
Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά. Το Chaos της SP Automotive θα έπρεπε να είχε κάνει την επίσημη παρουσίασή του πριν αρκετούς μήνες, παρουσία μάλιστα του πρωθυπουργού της χώρας, Κυριάκου Μητσοτάκη. Αν’ αυτού όμως, τα νέα για το πρώτο ελληνικό Ultracar έχουν περιοριστεί σε κάποιες ψηφιακές εικόνες και μια σειρά από εξαρτήματα και περιφερειακά, τα περισσότερα εκ των έχουν δημιουργηθεί μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης και θα βρουν τον δρόμο τους στο Chaos.
Υπενθυμίζεται ότι στόχος της SP Automotive είναι να παρουσιαστεί σε δύο εκδόσεις, την Earth Vision των 2.077 ίππων και 1.389 Nm, και την κορυφαία Zero Gravity που αποδίδει 3.107 ίππους και 1.984 Nm με κόφτη που κυμαίνεται από τις 11.800 έως τις 12.200 σ.α.λ. Η Earth Version ζυγίζει 1.388 κιλά και η Zero Gravity 1.272 κιλά, ενώ και οι δύο εκδόσεις ξεπερνούν τα 500 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Οι επιδόσεις είναι εξωφρενικές, μιας και η Earth Vision χρειάζεται μόλις 1,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, όταν η Zero Gravity ρίχνει ακόμα πιο πολύ τους χρόνους, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 1,55 δλ.
Επιπλέον, η SP Automotive ασχολείται με δύο ακόμα αυτοκινητικά πρότζεκτ, ένα υδρογονοκίνητο 5θέσιο οικογενειακό υψηλών επιδόσεων με ισχύ που φτάνει τους 1.750 ίππους και ονομάζεται Zion, και ένα 2θέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που ονομάζεται Cubicle με ισχύ 260 ίππων και αυτονομία 308 χλμ.
Από την άλλη, το χειροποίητο Keraboss Super K διατίθεται στην εγχώρια αγορά από την άνοιξη του 2022, εντάσσεται στην ειδική κατηγορία οχημάτων Μ.Ο.Ι.Κ (Μεμονωμένα Οχήματα Ιδιαίτερης Κατασκευής) και ξεχωρίζει για την σκληροπυρηνική του εμφάνιση που παραπέμπει σε στρατιωτικό όχημα.
Σύμφωνα με την εταιρεία τα υλικά κατασκευής, όπως είναι το πολυεστερικό αμάξωμα και το γαλβανιζέ σασί, μένουν σχεδόν αλώβητα από το αλάτι της θάλασσας και ζουν σχεδόν για πάντα, μόνο με λίγη συντήρηση. Έχει μήκος 3.375 χλστ., πλάτος 1.560 χλστ. και ύψος 1.590 χλστ., την ίδια ώρα που το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.150 χλστ. και το βάρος του οχήματος περιορίζεται στα 840 κιλά.
Όσον αφορά την κίνησή του, για αυτή φροντίζει έναν κινητήρας 1.000 κ.εκ. της Mitsubishi (βρισκόταν και στο 2ης γενιάς Smart) που αποδίδει 72 ίππους και πλαισιώνεται από 5άρι αυτόματο κιβώτιο, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 145 χλμ./ώρα. Επίσης, το εσωτερικό του οχήματος έχει ως βάση το παλιό Smart fortwo, ενώ χρησιμοποιεί και κάποια μεταχειρισμένα ανταλλακτικά από άλλα οχήματα.
Σε κάθε περίπτωση, η εμπορική του πορεία τους 12 μήνες που διατίθεται στην εγχώρια αγορά, δεν έφερε τα αποτελέσματα που επιθυμούσε η εταιρεία και ήταν κατώτερη του στόχου για 70 αυτοκίνητα ετησίως. Για την ακρίβεια, από τον Μάρτιο του 2022 έχουν πουληθεί μόλις 3 αυτοκίνητα, με τη φετινή χρονιά να μην έχει καταφέρει να γραφτεί κάτι στο βιβλίο παραδόσεών του.