Γιατί επιστρέφουν τα ταμπούρα στα φρένα των αυτοκινήτων;

wheel car

Τα «φτωχά και ταπεινά» ταμπούρα κάνουν δυναμικό come back στους τέσσερις τροχούς ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Τα ταμπούρα θεωρούνται από πολλούς ως μία παρωχημένη τεχνολογία, η οποία ωστόσο όχι μόνο δεν μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, αλλά φαίνεται πως επιστρέφει δριμύτερη στα καινούρια μοντέλα που παρουσιάζονται, έχοντας ακόμη μπροστά της πολύ μέλλον. Ένας από τους λόγους αυτού του δυναμικού come back είναι το χαμηλότερο κόστος κατασκευής τους σε σχέση με τα δισκόφρενα, αλλά, όπως δείχνουν όλα, ο κύριος λόγος έχει να κάνει με την περιβαλλοντική τους «απόδοση».

Drum Brake 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την πίεση που έχει ασκηθεί στους κατασκευαστές για τις εκπομπές ρύπων των θερμικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν βάλει στο στόχαστρο το σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων. Στόχος τους είναι η μείωση των μικροσωματιδίων που δημιουργούνται κατά το φρενάρισμα, μιας και η “τακακόσκονη” έχει εξαιρετικά επιβλαβή επίδραση στην ανθρώπινη υγεία.

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ενισχύσει τις νομοθετικές απαιτήσεις ως προς αυτό το “γεγονός” μέχρι το 2025. Το αποτέλεσμα είναι οι κατασκευαστές να αναζητούν νέες λύσεις, με την Continental που εφοδιάζει την Volkswagen με ταμπούρα για τον πίσω άξονα του ηλεκτρικού ID.3, να προσφέρει την ίδια τεχνολογία και για τον εμπρός, επισημαίνοντας μια σειρά από πλεονεκτήματα.

Drum Brake 3

Από την άλλη, τα δισκόφρενα θα πρέπει να αναβαθμιστούν για να πληρούν τις “εκπομπές” μικροσωματιδίων από το υλικό τριβής και τον δίσκο. Αυτό θα συμβεί με τον ανασχεδιασμό τους που θα περιλαμβάνει και ένα ειδικό φίλτρο. Από μόνο του αυτό αρκεί για να δημιουργηθεί χωροταξικό πρόβλημα στο εσωτερικό της ζάντας, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την αύξηση του κόστους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και εδώ είναι που έρχεται ξανά στην επιφάνεια της επικαιρότητας το ταμπούρο. Λόγω σχεδίασης είναι καλά σφραγισμένο και δεν επιτρέπει την “εκπομπή” μικροσωματιδίων, ενώ η σκόνη από τις σιαγόνες φυλάσσεται μέσα και συλλέγεται κατά την περιοδική συντήρηση του συστήματος φρένων.

Drum Brake 4

Τέλος, τα σύγχρονα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα διαθέτουν ισχυρά ή και ρυθμιζόμενα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο τα δισκόφρενα για την επιβράδυνση του οχήματος. Έτσι, η χρήση τους περιορίζεται μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, πράγμα που σημαίνει ότι διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο διάβρωσης.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ