Τα ταμπούρα ζουν μια ”δεύτερη νιότη” και εμείς στη θέα τους γυρνάμε αρκετά χρόνια πίσω. Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που συμβαίνει αυτό;
Αναμφίβολα, τα ταμπούρα είναι μια παρωχημένη τεχνολογία πέδησης των αυτοκίνητων και τα βλέπουμε όλο και πιο συχνά σε μερικά καινούρια μοντέλα, με τον λόγο της επιστροφής τους στην επικαιρότητα είναι ένας, δηλαδή το χαμηλό τους κόστος. Παρόλα αυτά, εάν ο συγκεκριμένος τύπος φρένων επιστρέψει για τα καλά, να ξέρετε ότι για αυτό θα ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό οι περιβαλλοντολόγοι.
Μετά την πίεση που έχει ασκηθεί στους κατασκευαστές για τις εκπομπές ρύπων των θερμικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν βάλει στο στόχαστρο το σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων. Στόχος τους είναι η μείωση των μικροσωματιδίων που δημιουργούνται κατά το φρενάρισμα, μιας και η “τακακόσκονη” έχει εξαιρετικά επιβλαβή επίδραση στην ανθρώπινη υγεία.
BUY NOW
Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ενισχύσει τις νομοθετικές απαιτήσεις ως προς αυτό το “γεγονός” μέχρι το 2025. Το αποτέλεσμα είναι οι κατασκευαστές να αναζητούν νέες λύσεις, με την Continental που εφοδιάζει την Volkswagen με ταμπούρα για τον πίσω άξονα του ηλεκτρικού ID.3, να προσφέρει την ίδια τεχνολογία και για τον εμπρός, επισημαίνοντας μια σειρά από πλεονεκτήματα.
Από την άλλη, τα δισκόφρενα θα πρέπει να αναβαθμιστούν για να πληρούν τις “εκπομπές” μικροσωματιδίων από το υλικό τριβής και τον δίσκο. Αυτό θα συμβεί με τον ανασχεδιασμό τους που θα περιλαμβάνει και ένα ειδικό φίλτρο. Από μόνο του αυτό αρκεί για να δημιουργηθεί χωροταξικό πρόβλημα στο εσωτερικό της ζάντας, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την αύξηση του κόστους.
Και εδώ είναι που έρχεται ξανά στην επιφάνεια της επικαιρότητας το ταμπούρο. Λόγω σχεδίασης είναι καλά σφραγισμένο και δεν επιτρέπει την “εκπομπή” μικροσωματιδίων, ενώ η σκόνη από τις σιαγόνες φυλάσσεται μέσα και συλλέγεται κατά την περιοδική συντήρηση του συστήματος φρένων.
Τέλος, τα σύγχρονα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα διαθέτουν ισχυρά ή και ρυθμιζόμενα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο τα δισκόφρενα για την επιβράδυνση του οχήματος. Έτσι, η χρήση τους περιορίζεται μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, πράγμα που σημαίνει ότι διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο διάβρωσης.