Η Hyundai πιέζει για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, αλλά τώρα φαίνεται να κάνει πίσω σε αρνητική απόφαση για το μέλλον των θερμικών της κινητήρων.
Μπορεί το «βλέμμα» του Hyundai Group να είναι στραμμένο σε ένα ηλεκτρικό μέλλον, ωστόσο οι παγκόσμιες εξελίξεις και ο ρυθμός με τον οποίο αυτές λαμβάνουν σάρκα και οστά κάνουν τον κορεάτικο όμιλο να κοιτάξει ξανά στο παρόν του και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Hyundai και η Kia έχουν πλέον τις δικές τους αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις οι οποίες αναμένεται να γίνουν περισσότερες τα επόμενα χρόνια έως και τη στιγμή που στη γκάμα των δύο εταιρειών θα υπάρχουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας και υδρογόνου.
BUY NOW
Όμως σύμφωνα και με δηλώσεις του τεχνικού συμβούλου της κορεάτικης εταιρείας Albert Biermann σε μέσο της Αυστραλίας, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους κουβέντα αφού κάποια μέρη του πλανήτη δεν είναι ακόμη έτοιμα για να «υποδεχτούν» αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και δεν θα είναι έτοιμα για αρκετά χρόνια ακόμη.
Ο πρώην Πρόεδρος και Επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) του κορεάτικου ομίλου, ο οποίος βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία της Hyundai N και των «καυτών» μοντέλων που φέρουν την υπογραφή της, δήλωσε ότι η Hyundai συνεχίζει με την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης με στόχο τα θερμικά μοτέρ τους να είναι σε θέση να περνούν τις προδιαγραφές ρύπων στις αγορές που πωλούνται ανά τον κόσμο.
Χωρίς να ξεκαθαρίζει απόλυτα αν η Hyundai κάνει πίσω στην απόφασή της να διαλύσει το τμήμα εξέλιξης νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, o Biermann, που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του ως επικεφαλής εξέλιξης στην BMW M, άφησε να εννοηθεί ότι αν χρειαστεί ο όμιλος της Hyundai θα αλλάξει ξανά τα πλάνα του και θα σχεδιάσει εκ νέου θερμικά μοτέρ που θα πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων: «Οπότε εξελίσσουμε τους (σ.σ. υπάρχοντες) κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά θα δημιουργήσουμε και μια ολόκληρη νέα γενιά; Ναι, εννοώ ότι πρέπει να ακολουθούμε τις προδιαγραφές ρύπων και αυτό απαιτεί μερικές φορές μεγάλα βήματα στην εξέλιξη. Οι Euro 7 για παράδειγμα έχουν πολλές προκλήσεις. Οπότε αυτό (σ.σ. το σενάριο) υπάρχει επίσης στην ατζέντα.»
Να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2021 ο κορεάτικος όμιλος έκλεισε επί της ουσίας το τμήμα εξέλιξης νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι χιλιάδες εργαζόμενοί που απασχολούνταν εκεί ανέλαβαν νέες θέσεις σε τμήματα για τη εξέλιξη ηλεκτρικών κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης, ενώ μόνο μια μικρή ομάδα απέμεινε να εργάζεται πάνω στην εξέλιξη των θερμικών μοτέρ με στόχο τις επόμενες προδιαγραφές ρύπων. Με τις προδιαγραφές Euro 7 να μην έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη, από ό,τι φαίνεται η Hyundai θα κρατήσει τελικά μια στάση αναμονής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης παραδεχόμενη παράλληλα ότι υπάρχει θέμα και με το δίκτυο φόρτισης για τα ηλεκτρικά, το οποίο παρουσιάζεται ανεπτυγμένο μόνο σε συγκεκριμένες αγορές.
Πηγή: carexpert.com.au