Η BMW κατέθεσε στο γερμανικό γραφείο πατεντών μια νέα ιδέα, το εξωτερικό σύστημα αρωματισμού που θα ψεκάζει ένα άρωμα συνδεδεμένο με τη γερμανική πολυτέλεια.
Σύμφωνα με τελευταίες επιστημονικές έρευνες, η όσφρηση παίζει σημαντικότερο ρόλο από την όραση. Ένας μέσος άνθρωπος μπορεί να θυμηθεί με ακρίβεια 65% ένα άρωμα έπειτα από έναν χρόνο, την ώρα που η οπτική μνήμη πέφτει το 50% μέσα σε μερικούς μήνες. Αυτό σημαίνει ότι η BMW θέλει να ενισχύσει το αντίκτυπο που θα έχουν τα αυτοκίνητά της στη συνείδηση των αγοραστών ή υποψήφιων αγοραστών τους.
Είναι μια καλή τακτική του marketing, άλλωστε, να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι θυμάσαι καλύτερα πώς μυρίζει κάτι, παρά την εικόνα του. Έναν αναλόγως ισχυρό δεσμό του αγοραστή με τη φίρμα πετυχαίνει και ένα άλλο στοιχείο πολυτέλειας αρκετών ακριβών σύγχρονων αυτοκινήτων: η φωτεινή προβολή του εμβλήματος της εταιρείας στην άσφαλτο καθώς ανοίγει η πόρτα του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Στην πατέντα του συστήματος που κατέθεσε λοιπόν η BMW, το μυστικό είναι κρυμμένο κάτω από τα σήματα της προπέλας του Μονάχου στο ρύγχος και στην ουρά του αυτοκινήτου. Το σήμα της εταιρείας, συγκεκριμένα, αναδύεται από το αμάξωμα και ηλεκτρικά κινείται κάθετα ή οριζόντια. Την ίδια στιγμή, εκκρίνει το προκαθορισμένο και αντιπροσωπευτικό νοσταλγικό άρωμα - μία ευωδία πολυτελείας.
Ο ψεκασμός του αρώματος μπορεί να γίνεται είτε κατ' επιλογήν του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, τόσο από το εσωτερικό όσο και από το κλειδί του, είτε αυτόματα - κάθε φορά που το αυτοκίνητο θα ανιχνεύει την προσέγγιση του κλειδιού.
Εναλλακτικά, μπορεί το σύστημα αντί για άρωμα να περιλαμβάνει σπρέι πιπεριού, ώστε να προστατεύεται από επίδοξους ληστές - ή, αν εφαρμοστεί στα μεγάλα SUV της βαυαρικής εταιρείας να απομακρύνει τους περιβαλλοντικούς ακτιβιστές που προκαλούν όλο και συνχότερα ζημιές σε ογκώδη και ενεργοβόρα SUV.
Παράλληλα με το σύστημα εξωτερικού ψεκασμού, η BMW παρουσίασε και μια δεύτερη πατέντα για τον αντίστοιχο αρωματισμό του εσωτερικού, μέσω των αεραγωγών του κλιματισμού.