Η αντίστροφη μέτρηση για τη χρήση βενζίνης και diesel στο αυτοκίνητο έχει ξεκινήσει σύμφωνα με τους Κινέζους, έπειτα και από μια ανακοίνωση που πολλοί δεν περίμεναν από την ασιατική χώρα.
Παγκοσμίως η ζήτηση για ορυκτά καύσιμα παρουσιάζει κάμψη με τις τιμές τους να παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω της απόφασης των μελών του OPEC να μειώσουν την παραγωγή τους κατά πολλά εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει πλέον σε ραγδαία τροχιά ανάπτυξης πιέζοντας περαιτέρω τη ζήτηση για ορυκτά καύσιμα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας να έχει ήδη προβλέψει την κορύφωση της ζήτησης, για πρώτη φορά στην ιστορία και μάλιστα νωρίτερα από το αναμενόμενο που υπολογιζόταν αρχικά για την επόμενη δεκαετία.
BUY NOW
Ωστόσο τη «χαριστική βολή» για τη βενζίνη και το diesel φαίνεται πως έρχεται από τους Κινέζους και συγκεκριμένα από την εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου China Petroleum & Chemical Corporation, η οποία είναι γνωστή ως Sinopec.
Ο κινέζικος κολοσσός ανακοίνωσε πως σύμφωνα με τους υπολογισμούς του η κορύφωση της ζήτησης για ορυκτά καύσιμα στην Κίνα πρέπει να λαμβάνει ήδη χώρα στην αχανή ασιατική αγορά και δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου. Ο βασικός λόγος για αυτή την πρόβλεψη είναι η σημαντική αύξηση στον ρυθμό με τον οποίο οι Κινέζοι αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα επιλέγουν έναντι των συμβατικών.
Το 2020 οι πωλήσεις καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα αναλογούσαν μόλις στο 5,4% επί του ετήσιου συνόλου. Τον περασμένο Αύγουστο, το ποσοστό αυτό είχε σκαρφαλώσει στο άκρως εντυπωσιακό 37,8% που σημαίνει ότι περισσότεροι από ένας στους τρεις κατοίκους της χώρας, που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο, επιλέγουν όχημα μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων.
Οι αρχικές προβλέψεις της Sinopec έκαναν λόγο για κορύφωση της ζήτησης σε ορυκτά καύσιμα για χρήση στον δρόμο στην εγχώρια αγορά το 2025, έπειτα από το οποίο θα παρουσιαζόταν μη αναστρέψιμη πτώση. Ωστόσο οι Κινέζοι προχώρησαν σε επανεκτίμηση των προβλέψεών τους, τη στιγμή που φέτος η παραγωγή πετρελαίου σε όλο τον κόσμο βρίσκεται σε ιστορικό υψηλό με τον ημερήσιο μέσο όρο να βρίσκεται στα 102,2 εκατ. βαρέλια.
Η κορύφωση της ζήτησης για ορυκτά καύσιμα στην Κίνα σαφώς νωρίτερα από το αναμενόμενο δεν αποκλείεται να επηρεάσει τις εξελίξεις σε όλο τον κόσμο και θα μπορούσε να οδηγήσει τελικά τις τιμές των καυσίμων σε χαμηλότερα επίπεδα, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν τα μέλη του OPEC για το αντίθετο.
Έπειτα και από την επανεκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (διαβάστε περισσότερα εδώ) η ζήτηση για ορυκτά καύσιμα για οχήματα αναμένεται να κορυφωθεί το 2026 και η γενικότερη ζήτηση για πετρέλαιο, το οποίο χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων για την κατασκευή πλαστικών, το 2028. Μετά από αυτή την ημερομηνία εκτιμάται ότι η ζήτηση θα μειώνεται σταδιακά περισσότερο με την αγορά του πετρελαίου να μην ανακάμπτει ξανά.