Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα μας, το οποίο θα εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες, μειώνοντας την κίνηση στους δρόμους.
Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι εργασίες που αφορούν την επικείμενη Γραμμή 4 του Μετρό, η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην προσπάθεια της κυβέρνησης για μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στους δρόμους της Αθήνας.
BUY NOW
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς (δείτε τους εδώ) και θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου). Το μήκος της θα ανέρχεται στα 13 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περί τους 340.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Μετακινήσεις σε χρόνο ρεκόρ
Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα μετακινούνται από το Γουδή στην Κυψέλη – και το αντίστροφο σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά. Οι χρόνοι, αναλυτικότερα:
- Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά
Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα δοθεί στο επιβατικό κοινό σε περίπου 8 χρόνια, ενώ ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Ένα από αυτά βρίσκονται στην Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του νέου έτους.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το φθινόπωρο – όταν και θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο - θα έχουν φτάσει και τα νέα σύγχρονα ΤΒΜ (μετροπόντικες), που κατασκευάζονται εν τω μεταξύ στη Γερμανία. Ο ένας μετροπόντικας θα ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη, ο δεύτερος από το φρέαρ της Βεΐκου και θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό, όπου θα γίνει και η αποσυναρμολόγησή τους.
Η Γραμμή 4 του Μετρό σε αριθμούς
- 15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
- 85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
- 300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου
- Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
- 1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
- 2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
- 15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
- Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
- Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36.5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
- 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
- 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
Υπενθυμίζεται ότι μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4, θα πάρει σειρά και το δεύτερο τμήμα προς Μαρούσι.