GP Κατάρ: Η δράση της Formula 1 μεταφέρεται στην πίστα της Lusail

GP Κατάρ

Η Formula 1 επιστρέφει στο Κατάρ, δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της το 2021.

Από πολλές απόψεις, όμως, πρόκειται πάλι για μία νέα αρχή, καθώς τα μονοθέσια είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που είδαμε πριν από μερικά χρόνια και η πίστα της Λοσέιλ έχει αναδιαμορφωθεί πλήρως με νέο τάπητα οδοστρώματος καθώς και με τροποποιημένα κερμπς.

Στα χαρτιά, τα κύρια χαρακτηριστικά της πίστας παραμένουν ίδια - με μια μεγάλη ευθεία μήκους λίγο πάνω από ένα χιλιόμετρο και 16 στροφές - αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια σημαίνουν πως τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το πρώτο γκραν πρι είναι χρήσιμα αλλά όχι αρκετά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
GP Qatar

Από άποψη τραχύτητας, η Λοσέιλ είναι μια πολύ δύσκολη πίστα για τα ελαστικά, παρόμοια με το Σίλβερστον και τη Σουζούκα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι οι γόμες που επιλέχθηκαν είναι οι ίδιες: C1, C2 και C3. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από στροφές, οι περισσότερες από αυτές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας. Η αλληλουχία στροφών μεταξύ 12 και 14 θυμίζει αρκετά την περίφημη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη: μία από τις πιο απαιτητικές στροφές για τα ελαστικά στην πρόσφατη ιστορία της Formula 1.

 Αυτή η αλληλουχία στροφών, είναι επίσης ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για έναν καλό χρόνο γύρου. Το γεγονός ότι οι 11 από τις 16 στροφές είναι δεξιόστροφες, επιβαρύνει ιδιαίτερα την αριστερή πλευρά του μονοθεσίου και ειδικά το μπροστινό μέρος, όμως τα επίπεδα ενέργειας που διαχειρίζονταν τα ελαστικά το 2021 ήταν αρκετά ισορροπημένα μεταξύ των δύο αξόνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
GP Qatar

Ένας άλλος παράγοντας που το GP του Κατάρ αποτελεί πρόκληση για εμάς καθώς και για τους οδηγούς και τις ομάδες, είναι η επιστροφή του αγώνα Sprint. Μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών θα γίνει την Παρασκευή για να αποφασιστούν οι ρυθμίσεις και να γίνει αξιολόγηση της συμπεριφοράς των ελαστικών σε μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, οι ελεύθερες δοκιμές γίνονται με το φως της ημέρας – που σημαίνει πως η άσφαλτος θα είναι πιο ζεστή – σε σχέση με τις κατατακτήριες και τους δύο αγώνες, που γίνονται τη νύχτα. Έτσι, όλα οδηγούν σ’ ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο και ίσως σε μερικές εκπλήξεις. Η ικανότητα γρήγορης και καλής προσαρμογής στην πίστα θα μπορούσε να προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Με ποια ελαστικά θα χρησιμοποιήσουν τα μονοθέσια

Για το Grand Prix του Κατάρ, οι ομάδες θα έχουν τη γόμα C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη C3 ως P Zero κόκκινη/ μαλακή. Αυτή είναι η ίδια επιλογή που έγινε για τον προηγούμενο αγώνα, στην Ιαπωνία. Εκτός από τη νέα άσφαλτο, υπάρχει επίσης νέες εγκαταστάσεις στη Λουσέιλ. Οι χώροι των πιτ, που αρχικά είχαν σχεδιαστεί για τα MotoGP, έχουν μεγαλώσει και αυξηθεί σε αριθμό. Υπάρχει επίσης μια νέα εγκατάσταση για το κέντρο ελέγχου αγώνα και ένα νέο γραφείο τύπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
GP Qatar

Το μοναδικό GP του Κατάρ που έχει διεξαχθεί μέχρι στιγμής, το κέρδισε ο Lewis Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes, ο οποίος εκκίνησε από την pole, κέρδισε μπροστά από τη Red Bull του Max Verstappen (που έκανε τον ταχύτερο γύρο) και τον Fernando Alonso, που οδηγούσε τότε για την Alpine.

Πριν από δύο χρόνια παρατηρήθηκε ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών. Οι μισοί οδηγοί ξεκίνησαν με μαλακή γόμα και οι άλλοι μισοί με μέση, ενώ ο αριθμός των πιτ στοπ κυμαινόταν από ένα έως τρία. Ο Hamilton κέρδισε κάνοντας δύο αλλαγές, εκκινώντας με μέση γόμα, 1η αλλαγή ξανά μέση γόμα και στη συνέχεια η τελευταία αλλαγή σε σκληρή γόμα.

Η Ντόχα θα είναι νυχτερινός αγώνας, με τις κατατακτήριες δοκιμές και το GP να ξεκινούν στις 20:00 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδος). Το Σάββατο, το Sprint Shootout θα ξεκινήσει στις 16:00 και ο αγώνας Sprint στις 20:30. Δεν υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στο πρόγραμμα, πράγμα που σημαίνει ότι η πίστα δεν θα έχει στρωμένη γόμα από άλλα αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
GP Qatar

Παρόλο που κάποιοι χώροι πρασίνου κατασκευάστηκαν ειδικά γύρω από την πίστα, η άμμος συχνά εισέρχεται από τον αέρα στην επιφάνεια της πίστας από την έρημο που υπάρχει γύρω. Αυτός είναι ένας επιπλέον βασικός παράγοντας για το πως θα αλλάζει η πίστα, πέρα από τη νέα άσφαλτο.

Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι υψηλές αυτή την εποχή του έτους στο Κατάρ, με τις μέγιστες τιμές να ξεπερνούν τους 40°C κατά τη διάρκεια της εβδομάδας πριν τον αγώνα. Όμως, η μεταγενέστερη ώρα των σκελών σε σχέση με το 2021 θα πρέπει να οδηγήσει σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών από ό,τι πριν από δύο χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ