Γυρισμένα χιλιόμετρα: Πώς να αποφύγετε την απάτη στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου
Το να γνωρίζουμε το πώς θα εντοπίσουμε εάν το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που μας ενδιαφέρει έχει γυρισμένο ολικό χιλιομετρητή, είναι το κλειδί για την αποφυγή ενός προβληματικού και κοστοβόρου αυτοκινήτου από δεύτερο χέρι.
Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να αποτελεί μια προσιτή εναλλακτική λύση για πολλούς, αλλά εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους εάν δεν ληφθούν οι κατάλληλες προφυλάξεις. Μία από τις πιο κοινές απάτες είναι το «πείραγμα» του ολικού χιλιομετρητή, ενέργεια που επηρεάζει σημαντικά την λειτουργία της αγοράς.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αλλαγή των ψηφίων του ολικού χιλιομετρητή, δεν αυξάνει μόνο την τιμή του οχήματος, αλλά θα οδηγήσει σε πιο συχνές και δαπανηρές βλάβες. Από την άλλη, πως μπορείτε να αναγνωρίσετε ένα αυτοκίνητο που έχει πειραγμένο χιλιομετρητή και τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε την απάτη;
BUY NOW
Το πρώτο πράγμα που κοιτούν όλοι σε ένα αυτοκίνητο από δεύτερο χέρι είναι τα χιλιόμετρα που έχει στο κοντέρ. Όσο πιο χαμηλά είναι τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, τόσο υψηλότερη τιμή διαθέτει. Από την άλλη βέβαια, ένα αυτοκίνητο με εντυπωσιακά λίγα χιλιόμετρα στον πίνακα οργάνων, φωνάζει ότι θέλει έλεγχο.
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα μας, διανύουν κατά μέσο όρο 12.000 με 18.000 χλμ. το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι εάν βρείτε ένα όχημα που μετά από πέντε χρόνια χρήσης έχει διανύσει μόλις 25.000 χλμ., καλό θα είναι να ερευνήσετε ενδελεχώς την «ιστορία» του.
Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ έχουν μεγάλη ζήτηση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ορισμένοι απατεώνες πωλητές να «πειράζουν» τον ολικό χιλιομετρητή για να αυξήσουν την αξία.
Η κατάσταση ορισμένων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου μπορεί να είναι σαφής ένδειξη αλλαγής των ψηφίων του ολικού χιλιομετρητή. Για παράδειγμα, διάφοροι κραδασμοί στο σύστημα πέδησης, στο τιμόνι ή τον συμπλέκτη, αποτελούν συμπτώματα υπερβολικής φθοράς και θα πρέπει να εγείρουν υποψίες, ειδικά εάν δεν ταιριάζουν με τα δηλωμένα χιλιόμετρα
Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να λάβετε υπόψη και την χρήση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, το που έχει κινηθεί. Ένα αυτοκίνητο που έχει κινηθεί ως επί το πλείστον σε ορεινές περιοχές, θα παρουσιάσει μεγαλύτερη φθορά στα φρένα και τον συμπλέκτη, κάτι που θα μπορούσε να μαρτυρά ότι έχει γράψει περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που αναφέρει το κοντέρ.
Τα εισαγόμενα οχήματα τείνουν να προσφέρουν μεγάλη ποικιλία στην αγορά, αλλά είναι σχεδόν τρεις φορές πιο πιθανό να έχουν πειραγμένο ολικό χιλιομετρητή. Για αυτό τον λόγο, είναι απαραίτητο να ελέγξετε το ιστορικό του αυτοκινήτου, ειδικά εάν προέρχεται από το εξωτερικό, για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις.
Εάν ένα αυτοκίνητο αρχίζει να χαλάει συχνά, μπορεί ο χιλιομετρητής του να λέει ψέμματα και να έχει περισσότερα. Ένα αυτοκίνητο που αναφέρει ότι έχει 100.000 χλμ., αλλά τα πραγματικά του είναι 200.000 χλμ., θα έχει αρκετά φθαρμένα αναλώσιμα. Αυτό σημαίνει θα αυξηθεί το κόστος συντήρησης και φυσικά θα παρουσιάσει αρκετά μηχανικά προβλήματα.
Επιπλέον, η συνολική κατάσταση του εσωτερικού ενός αυτοκινήτου είναι ένας άλλος δείκτης που μαρτυρά τα πραγματικά χιλιόμετρα. Το υπερβολικά φθαρμένο τιμόνι, τα πεντάλ και ο επιλογέας ταχυτήτων είναι σημάδια που μαρτυρούν ότι το αυτοκίνητο έχει διανύσει πολλά περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που αναφέρονται. Οι ταπετσαρίες του σαλονιού μπορούν επίσης να αντικατοπτρίζουν την πραγματική χρήση του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, ορισμένοι αντιπρόσωποι μπορεί να αντικαταστήσουν φθαρμένα εξαρτήματα για να κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Σε κάθε περίπτωση, εάν έχετε αμφιβολίες καλό είναι να απευθυνθείτε σε ένα επίσημο συνεργείο για να λάβετε μια πλήρη διάγνωση του αυτοκινήτου και να φυσικά να μάθετε τα πραγματικά χιλιόμετρα.