Ένα εξαντλητικό πρόστιμο το οποίο θα ξεπερνά τα 12.000 ευρώ θα περιμένει όσους «γυρίζουν» τα χιλιόμετρα σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Το φαινόμενο των παραποιημένων χιλιομέτρων σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν παρατηρείται μόνον στη χώρα μας αλλά στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη.
Έρευνες αποκαλύπτουν ότι έως και το 80% των οχημάτων που μπορεί κανείς να συναντήσει στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διαθέτουν γυρισμένα χιλιόμετρα γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση των υποψήφιων αγοραστών τους.
BUY NOW
Η ένταση του συγκεκριμένου φαινομένου είναι ο λόγος για τον οποίο οι ρωσικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο επιβολής ενός εξοντωτικού προστίμου σε εκείνους που παραποιούν τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητου για τους προφανείς σκοπούς.
Το χρηματικό πρόστιμο το οποίο θα επιβάλλεται στους εμπόρους για κάθε αυτοκίνητο το οποίο θα εντοπίζεται από τις ελεγκτικές αρχές με «γυρισμένα» χιλιόμετρα θα ξεπερνά τα 12.000 ευρώ (1 εκατ. ρούβλια), ενώ αν πρόκειται για ιδιώτη το πρόστιμο θα μειώνεται στα 3.000 ευρώ.
Με αυτόν τον τρόπο οι ρωσικές αρχές ευελπιστούν ότι θα περιορίσουν το φαινόμενο των παραποιημένων χιλιομέτρων στα μεταχειρισμένα οχήματα που πωλούνται καθημερινά, απλώνοντας ένα δίχτυ προστασίας στους υποψήφιους αγοραστές.
Τι ισχύει στην Ελλάδα
Στη χώρα μας επιβάλλονται πρόστιμα από 5.000 έως 50.000 ευρώ σε μεταχειρισμένα οχήματα που εντοπισθούν με γυρισμένα οχήματα κατά την εισαγωγή τους στην Ελλάδα.
Το πρόστιμο καλείται να το πληρώσει ο εισαγωγές του αυτοκινήτου, ενώ σε περίπτωση υποτροπής διπλασιάζεται, φτάνοντας τα 100.000 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, ένα όχημα με γυρισμένα χιλιόμετρα δεν έχει τη δυνατότητα να ταξινομηθεί στη χώρα μας και να εκδώσει άδεια κυκλοφορίας.
Βέβαια πρόστιμο μπορεί για παραποίηση του χιλιομετρητή ενός οχήματος μπορεί να επιβληθεί και στον ιδιοκτήτη ενός οχήματος, μετά από έναν περιοδικό τεχνικό έλεγχο.
Αν κατά τη διάρκεια του τυπικού ελέγχου διαπιστωθεί ανακολουθία των διανυθέντων χιλιομέτρων τότε σημειώνεται στο δελτίο τεχνικού ελέγχου και ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης του οχήματος, χωρίς ωστόσο το όχημα να «κόβεται» από τη διαδικασία και να υποβάλλεται σε επανέλεγχο.
Μάλιστα ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να δηλώσει ότι επιθυμεί την εκκίνηση της διαδικασίας για περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης ώστε να αποδοθούν οι ποινικές ευθύνες για την παραποίηση των ενδείξεων του χιλιομετρητή.
Σε συνέχεια της δήλωσης αυτής, ο φορέας του τεχνικού ελέγχου (KTEO) οφείλει να αποστείλει στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών όλα τα απαραίτητα έγγραφα που θα απαιτηθούν για τη διερεύνηση της υπόθεσης και την απόδοση των ευθυνών.