Aston Martin Valhalla: Αποκάλυψη του hypercar των 937 ίππων

Aston Martin Valhalla

Η Aston Martin παρουσίασε την υβριδική V8 τελική έκδοση παραγωγής της Valhalla των σχεδόν χιλίων ίππων, με την οποία φιλοδοξεί να συντρίψει το ρεκόρ γύρου στο Νίρμπουργκρινγκ.

Η εταιρεία του Gaydon τοποθέτησε στο νέο της hypercar μεγαλύτερο κινητήρα από αυτόν που είχε ανακοινώσει το Μάρτιο του 2022, έναν V8 4.0 λίτρων που όλα δείχνουν ότι τον έχει προμηθευτεί από τη Mercedes και από την AMG GT Black Series - στο πλαίσιο της στενότερης, πλέον, συνεργασίας της με τη γερμανική εταιρεία, που ξεκινά από τη Formula 1 και φτάνει στα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο V8 κινητήρας, ικανός να φτάνει σε ρυθμό περιστροφής 7.200 σ.α.λ., συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που επενεργούν σε καθέναν από τους δύο άξονες. Η απόδοσή τους φτάνει τους 201 ίππους, κι έτσι συνολικά το υβριδικό σύστημα της Valhalla έχει ισχύ 937 hp και τετραψήφια ροπή, που αγγίζει τα 1.000 Nm.

Σε συνδυασμό με το σχεδιασμένο και εξελιγμένο αποκλειστικά για τις υβριδικές Aston Martin αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη φυσικά και 8 σχέσεων, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 2,5 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 350 km/h. Το κιβώτιο, μάλιστα, δεν διαθέτει όπισθεν, για να έχει χαμηλότερο βάρος, και η κίνηση προς τα πίσω γίνεται αποκλειστικά από τους ηλεκτροκινητήρες.

Το βάρος της Valhalla έχει κρατηθεί στα 1.550 κιλά, παρά την προσθήκη της μπαταρίας και των ηλεκτροκινητήρων. Όχι πως έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά η ενέργεια της μπαταρίας του επιτρέπει μόνο 15 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και με όριο στα 130 km/h. Με αυτόν τον τρόπο, έστω και δια της πλαγίας (αλλά σύμφωνα με τον κύκλο WLTP), η νέα Aston Martin εκπέμπει κάτω από 200 g/km διοξειδίου του άνθρακα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν του υβριδικού συστήματος, η Valhalla διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα και ενεργά (αυτόματα κινούμενα) αεροδυναμικά εξαρτήματα, τα οποία βοηθούν στη συνολική παραγωγή 600 κιλών άντωσης με ταχύτητα 241 km/h.

Χάρη σε αυτά, η Aston Martin φιλοδοξεί να σπάσει με το νέο της δημιούργημα το ρεκόρ χρόνου της παλιάς πίστας του Νίρμπουργκρινγκ (Nordschleife) για την κατηγορία της. Για την ακρίβεια, φιλοδοξεί να το συντρίψει, καθώς ο στόχος της είναι να σημειώσει χρόνο 13 ολόκληρα δευτερόλεπτα κάτω από το σημερινό ρεκόρ -που ανήκει στην AMG GT Black Series- στην πίστα των σχεδόν 21 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αποκάλυψη της Valhalla είναι το τέλος της διαδρομής του πρωτοτύπου ΑΜ-RB 003 που η Aston Martin είχε παρουσιάσει στην έκθεση της Γενεύης το Μάρτιο του 2019. Μετά από αυτήν, αλλά και τη Valkyrie που προηγήθηκε, το Gaydon ετοιμάζει τώρα το μικρότερό της supercar, που θα διαδεχθεί τη Vanquish - ίσως και με κάποιο τρίτο εύηχο όνομα από τη σκανδιναβική μυθολογία.

Στη νορβηγική μυθολογία, οι Βαλκυρίες είναι γυναικείες μορφές που επιλέγουν ποιος πολεμιστής θα πέσει στη μάχη και ποιος θα ζήσει. Από όσους έχουν δώσει ηρωικά τη ζωή τους, οι μισοί επιλέγονται από τις Βαλκυρίες για να περάσουν στη Valhalla του θεού Odin και οι άλλοι μισοί στη Folkvangr της θεάς Freyja. Όμως, το Folkvangr δεν μοιάζει και τόσο ωραίο όνομα για αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ