H Aston Martin Valiant είναι ένα «όπλο» δια χειρός Fernando Alonso

Aston Martin Valiant

Όταν έχεις στις τάξεις σου ένα δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1, είναι κάτι παραπάνω από λογικό να αξιοποιήσεις το ταλέντο και την εμπειρία του στη δημιουργία ενός… θηρίου.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Aston Martin έχει τον Fernando Alonso και μαζί, δούλεψαν πάνω στην Vailant – το πιο ακραίο, με κινητήρα εμπρός, μοντέλο της βρετανικής μάρκας με άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως αυτό που ο Ισπανός χαρακτηρίζει ως «αριστούργημα», δημιουργήθηκε με πρωταρχικό σκοπό να προσφέρει έντονες συγκινήσεις εντός πίστας. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα.

Αρχικά αναμενόταν να αποτελέσει την «καυτή» έκδοση της Valour, ωστόσο αποδείχθηκε τόσο… καυτή, που στην Aston Martin αποφάσισαν αυτό το δημιούργημα να αποτελέσει ανεξάρτητο μοντέλο. Και ξεχωριστό, μιας και θα παραχθεί σε μόλις 38 κομμάτια.

Κάτω από το καπό κρύβει έναν Twin-Turbo V12 κινητήρα χωρητικότητας 5.2 λίτρων, που προσφέρει 735 άλογα ισχύος και 753 Nm ροπής. Δηλαδή σε σχέση με τη Valour, η δεύτερη τιμή παραμένει σταθερή ενώ η πρώτη σκαρφάλωσε άλλα 30 άλογα.

Ένα άλλο κοινό στοιχείο με τη Valour είναι πως η Valiant θα εξοπλίζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με την κίνηση να πηγαίνει στον πίσω άξονα. Μάλιστα, αίσθηση προκαλεί ο "γυμνός" επιλογέας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας εστιάσουμε όμως στις διαφοροποιήσεις. Έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφριά υλικά, με στόχο να κατεβάσουν το συνολικό βάρος του νέου μοντέλου της εμβληματικής μάρκας. Πέραν της εκτενούς χρήσης ανθρακονημάτων, το πίσω υποπλαίσιο αποτελεί προϊόν εκτύπωσης 3D με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 3 κιλών.

Έπειτα, 8.6 κιλά κερδήθηκαν από τη χρήση μαγνησίου στην αντιστρεπτική κι άλλα 14 από τη χρήση του εν λόγω υλικού στις ζάντες 21 ιντσών. Το βάρος της μπαταρίας ιόντων λιθίου κατέβηκε επίσης κατά 11.5 κιλά. Όλα αυτά, δίνουν φτερά στη Valiant.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αφού έχουμε αυξημένη ισχύ με μειωμένο βάρος, επόμενος τομέας στον οποίο επικεντρώθηκε η Aston Martin, ήταν το σύστημα πέδησης. Τοποθέτησε κάρμπον-κεραμικά φρένα, με δίσκους διαμέτρου 16.1 ιντσών εμπρός και 14.1 πίσω.

Κι έπειτα, ένας τομέας στον οποίο δούλεψαν πολύ στη βρετανική μάρκα, ήταν αυτός της οδηγικής συμπεριφοράς. Με στάνταρ αμορτισέρ Multimatic Adaptive Spool Valve που αντιδρούν αστραπιαία σε ότι συναντάνε στο δρόμο και αναβαθμισμένα drive-modes (Sport, Sport+. Track).

Όσο για την εντυπωσιακή εμφάνιση του μοντέλου, έχει δοθεί έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση με αποτέλεσμα να συναντάμε τεράστιο splitter στο «προσωπό» του, μεγάλη πίσω αεροτομή, τρομακτικό διαχύτη, τετραπλές απολήξεις του συστήματος εξάτμισης κ.α.

Το εσωτερικό είναι σπαρτιάτικο, με καθαρά αγωνιστικό χαρακτήρα. Συναντάμε μισό κλωβό ασφαλείας, οι επιφάνειες αποτελούν συνδυασμό Alcantara/ανθρακονημάτων, τα καθίσματα είναι bucket Recaro Podium ενώ οι ζώνες είναι τεσσάρων σημείων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Aston Martin Valiant θα παρουσιαστεί επίσημα στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, εκεί όπου θα βρεθεί και ο Fernando Alonso για να την οδηγήσει, πριν… την πάρει σπίτι του!

Οι πρώτες της παραδόσεις θα ξεκινήσουν πριν φύγει το 2024, με το κόστος του εντυπωσιακού αυτού μοντέλου να είναι γύρω στα 2 εκ. ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ