Η κινεζική BYD ετοιμάζεται να λανσάρει μέχρι το τέλος του 2022 τρία από τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα της στην Ευρώπη - και τώρα σκέφτεται το ενδεχόμενο να τα κατασκευάζει, κιόλας, στην ήπειρό μας.
Η BYD είναι μία από τις εταιρείες της ασιατικής χώρας με την εντονότερη δραστηριοποίηση εκτός των κινεζικών τειχών. Έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι μέσα στους προσεχείς τέσσερις μήνες φιλοδοξεί να ολοκληρώσει την εξαγωγή στην Ευρώπη τεσσάρων αυτοκίνήτων της, του hatchback Seal, του sedan Han, του SUV Tang και του Crossover Atto 3.
Μάλιστα, πριν από ένα χρόνο έγινε γνωστό ότι προχωρά και η αντιπροσώπευση της κινεζικής εταιρείας και στη χώρα μας, μέσω της συνεργασίας της με την ελληνική εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.
BUY NOW
Η βάση της εταιρείας και ένα από τα πέντε εργοστάσιά της βρίσκονται στην Shenzhen, την τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Κίνας. Από εκεί θα προέρχονται τα αυτοκίνητα των πρώτων μαζικών της εξαγωγών, που προορίζονται για τις αγορές της Σκανδιναβίας, των Κάτω Χωρών, της Βρετανίας και του Ισραήλ. Όμως τώρα ο Brian Yang, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της BYD Ευρώπης, χαρακτήρισε «ενδιαφέρουσα» την προοπτική της δημιουργίας εργοστασίου κατασκευής των αυτοκινήτων της εταιρείας στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
Ο Yang είπε ότι δεν υπάρχει, προς το παρόν, σαφές πλάνο για κάτι τέτοιο, και όλα θα γίνουν βήμα-βήμα. Ότι η εταιρεία τώρα ξεκινά να κατανοεί τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών, και αν όλα πάνε καλά και δημιουργηθεί το απαραίτητο υπόβαθρο και οι υποδομές στην ήπειρό μας, το επόμενο θα μπορούσε να είναι η τοπική παραγωγή.
Η ενδεχόμενη κατασκευή εργοστασίου της BYD στην Ευρώπη ενδεχομένως εμπίπτει στα πλάνα της να ανταγωνιστεί την Tesla στα μέρη μας. Εξάλλου, το BYD Seal είναι άμεσος ανταγωνιστής του Model 3. Ωστόσο, για να ανοίξει το πρώτο της εργοστάσιο επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο Βερολίνο της Γερμανίας, η αμερικανική εταιρεία χρειάστηκε να περάσει πάνω από μία δεκαετία παρουσίας στην αγορά της Ευρώπης.
Η επένδυση 5 δισεκατομμυρίων ευρώ της Tesla στο Βερολίνο της προσφέρει, τώρα, τη δυνατότητα κατασκευής 500.000 αυτοκινήτων το χρόνο για τις διάφορες αγορές της ηπείρου μας. Παράλληλα, στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη της Κίνας κατασκευάζει 750.000 αυτοκίνητα το χρόνο, στο Fremont της Καλιφόρνια άλλα 500.000 και στο Τέξας ακόμη 500.000. Σύνολο, κατασκευάζονται 2,25 εκατομμύρια Tesla ετησίως.
Η Tesla πούλησε 564.00 αυτοκίνητα παγκοσμίως στο πρώτο μισό του 2022, αλλά οι επενδύσεις της δείχνουν την πεποίθησή της για αύξηση των πωλήσεών της τα προσεχή χρόνια, καθώς η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται όλο και περισσότερο.
Η BYD, από την πλευρά της στοχεύει να φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς στα 2 εκατομμύρια πωλήσεις αυτών που αποκαλεί NEV (New Energy Vehicles). Αυτά περιλαμβάνουν όχι μόνο ηλεκτρικά, αλλά και plug-in υβριδικά και κάποια υδρογονοκίνητα. Στο πρώτο εξάμηνο, φέτος, η κινεζική εταιρεία σημείωσε 641.350 πωλήσεις.
Η ενδεχόμενη επένδυση σε ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο θα προσφέρει στη BYD την πολυτέλεια να μειώσει τους χρόνους παράδοσης των αυτοκινήτων της στην ήπειρό μας, και φυσικά να περιορίσει τα μεταφορικά κόστη. Βεβαίως, στη δεύτερη περίπτωση το κόστος θα αυξάνεται με τη μεταφορά των μπαταριών (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος), εκτός κι αν οι Κινέζοι αποφασίσουν την κατασκευή και εργοστασίου μπαταριών στην Ευρώπη.
Σε αυτό το πλαίσιο, δεν αποκλείεται η BYD να επιδιώξει συνέργειες με καθιερωμένους στην Ευρώπη κατασκευαστές. Είναι διατεθειμένη να προσφέρει σε άλλους κατασκευαστές τη νέα της ηλεκτρική πλατφόρμα e-platform 2.0, ενώ ήδη συνεργάζεται με την Toyota για την κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την κινεζική αγορά. Αν αποφασίσει κάτι τέτοιο, θα ακολουθήσει το δρόμο που έχει ήδη χαράξει η Geely μέσω της συνεργασίας της με τη Daimler, και φυσικά με την αγορά την Volvo.