Το δικό της μικροσκοπικό, διθέσιο ηλεκτρικό όχημα μικροκινητικότητας εξετάζει να προσθέσει στη γκάμα της η Dacia, μετά την επιτυχία του Citroen Ami και το επερχόμενο αντίστοιχο Fiat Topolino.
Τα μικρά αυτά τετράτροχα της αστικής κινητικότητας κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς για τις μετακινήσεις στην πόλη, χάρη στην εξαιρετικά προσιτή τιμή τους που προκύπτει κυρίως από τον περιορισμένο εξοπλισμό και τα οικονομικά υλικά κατασκευής τους.
Η ρουμανική εταιρεία κινείται με πυρήνα την κατηγορία Β, με πολλές και διαφορετικές προτάσεις σε αυτό το μέγεθος (όλες βασισμένες στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault), αλλά σύντομα θα επεκταθεί και σε μεγαλύτερα αμαξώματα και την κατηγορία C με το Bigster και δύο ακόμη αυτοκίνητα.
BUY NOW
Προς το παρόν στη βάση της βρίσκεται το αμιγώς ηλεκτρικό Spring της κατηγορίας Α, βασισμένο στην αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική CMF-AEV, αλλά αυτό ενδέχεται να αλλάξει αν προστεθεί το όχημα μικροκινητικότητας για το οποίο έκανε λόγο -στο αγγλικό περιοδικό Autocar- ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, David Durand.
Όπως είπε ο Durand τα ποδήλατα, ηλεκτρικά ή μη, όπως και τα μέσα μεταφοράς, δεν είναι λύσεις επιθυμητές από όλους για το κέντρο των πόλεων. «Οι δύο τροχοί, για πολλούς ανθρώπους, είναι μια επικίνδυνη επιλογή», δήλωσε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι είναι ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας του Citroen Ami.
Σε ερώτηση αν η Dacia θα μπορούσε να λανσάρει κάτι αντίστοιχο, απάντησε πως «σκεφτόμαστε τα πάντα». Και είναι αλήθεια ότι ένα τέτοιο προσιτό και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία προσιτής τιμής / υψηλής αξίας που έχουν τα αυτοκίνητα της ρουμανικής εταιρείας του ομίλου Renault.
Το Ami είναι το πιο οικονομικό και πιο ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα της ευρωπαϊκής αγοράς, και λογίζεται περισσότερο ως τετράτροχο παρά ως αυτοκίνητο. Εξάλλου, δεν διαθέτει βασικά στοιχεία εξοπλισμού ενός κανονικού αυτοκινήτου, όπως air-condition, οθόνη και σύστημα πολυμέσων, ηλεκτρονικά βοηθήματα της οδήγησης, ούτε και υδραυλικό τιμόνι.
Με το περσινό της πρωτότυπο Manifesto, ένα buggy εκτός δρόμου, η Dacia παρουσίασε τις ιδέες της για τον τρόπο που θα συνδυάσει τη χρηστικότητα με την προσιτή τιμή στα μελλοντικά της μοντέλα. Ορισμένες από αυτές ήταν η ενσωμάτωση του smartphone στο σύστημα πολυμέσων, οι αφαιρούμενες και πλενόμενες επενδύσεις του εσωτερικού, τα ενιαία φωτιστικά σώματα και η εύκολη αντικατάσταση μερών του αμαξώματος.
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν η πλατφόρμα CMF-AEV μπορεί να μικρύνει αρκετά για να βασίσει κάτι αντίστοιχο με το Ami, αλλά ίσως τη λύση για αυτό να έχει η νέα υπό-μπράντα Mobilize της Renault για την ηλεκτρική κινητικότητα. Η Mobilize, άλλωστε, έχει σχεδιάσει το Duo (αντίστοιχο του Twizy) για τα προγράμματα car-sharing στις πόλεις.
Μαζί με τις βλέψεις του για ένα Dacia ανάλογο του Ami, o Durand επεσήμανε και την ανάγκη παροχής κινήτρων στους πολίτες από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μικροκινητικότητας. Όπως συμβαίνει, για παράδειγμα, στην Ιαπωνία με τα περίφημα 'kei'.
Κάτι τέτοιο θα έκανε ακόμη πιο λογική την εξέλιξη και εμπορική διάθεση ενός τέτοιου οχήματος. «Η νομοθεσία δεν υφίσταται ακόμα. Δεν υπάρχει τίποτα που να δίνει κίνητρο στους πελάτες να αγοράσουν οτιδήποτε μικρότερο από το Spring», είπε συγκεκριμένα ο Durand.