Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της «πορτοκαλί Γραμμής» του Μετρό της Αθήνας που θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.
Συνεχίζονται τα έργα για την υλοποίηση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην Ελλάδα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η οποία θα αλλάξει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της πόλης.
Ο πρώτος Μετροπόντικας, η «Αθηνά», έχει ήδη διανοίξει αρκετά μέτρα, έχοντας αφετηρία το Φρέαρ Κατεχάκη, ενώ το δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών (TBM), η «Νίκη» συναρμολογείται στο Φρέαρ Βεΐκου, προκειμένου να ξεκινήσει και αυτό το ταξίδι του, στις αρχές του 2024. Τα δύο μηχανήματα θα συναντηθούν στον Ευαγγελισμό όπου και θα αποσυναρμολογηθούν, έχοντας πρώτα ανοίξει 12,8 χλμ. υπόγειων σηραγγών.
BUY NOW
Παράλληλα, γίνονται και εργασίες για την κατασκευή των σταθμών, ενώ συνεχίζονται και οι αρχαιολογικές εργασίες, στους σταθμούς Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Εξάρχεια, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη και Ζωγράφου.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Ελληνικό Μετρό, στο Άλσος Βεΐκου συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης δικτύων ΔΕΔΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ και Φυσικού Αερίου.
Στόχος είναι το έργο να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2029, αν και στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι υπάρχουν ζητήματα (πρόδρομες εργασίες, προσφυγές για χωροθέτηση σταθμών κ.ο.κ.) που εκτροχιάζουν το χρονοδιάγραμμα κατά τουλάχιστον ένα έτος.
Υπενθυμίζεται ότι οι σταθμοί που θα περιλαμβάνει το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) Γραμμής 4 θα είναι οι εξής: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελίκωνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.
Το τμήμα Α’ της Γραμμής 4 του Μετρό έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.
Με την έναρξη λειτουργίας της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.
Όπως και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η Γραμμή 4 θα έχει driverless συρμούς, αλλά και αυτόματες θύρες στις αποβάθρες που θα ανοίγουν μόνο με την άφιξη των συρμών.
Ενδιαφέρουσες εικόνες για την πρόοδο υλοποίησης των εργασιών στη Βεΐκου απ’ όπου θα ξεκινήσει ο δεύτερος Μετροπόντικας παρέχει το κανάλι n.p. production σε βίντεο που δημοσίευσε στο Youtube.
Παράλληλα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Ελληνικό Μετρό, συνεχίζονται οι αρχαιολογικές εργασίες στους Σταθμούς Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Εξάρχεια, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, ενώ αρχαιολογικές διερευνητικές τομές ξεκίνησαν στο Φρέαρ Διακλάδωσης, το οποίο βρίσκεται στο Πάρκο Ναϊάδων πλησίον του Σταθμού Ευαγγελισμός.
Στον σταθμό Άλσος Βείκού συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης δικτύων ΔΕΔΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ και Φυσικού Αερίου. Στον Στ. Αλεξάνδρας ξεκίνησαν παρακάμψεις του δικτύου του ΟΤΕ και συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης δικτύων ΕΥΔΑΠ και Φυσικού Αερίου. Επιπλέον στο Φρέαρ Φορμίωνος ολοκληρώθηκε η κατασκευή του νέου υπόγειου υποσταθμού ΔΕΔΔΗΕ και πραγματοποιούνται παρακάμψεις των δικτύων του. Τέλος, στο Φρέαρ Δικαιοσύνης ολοκληρώθηκαν όλες οι εργασίες μετατόπισης δικτύων.
Γενική περιγραφή της Γραμμής 4
Η κατασκευή του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) της Γραμμής 4, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2029, είναι ένα έργο καθοριστικής σημασίας για την Αθήνα, καθώς θα εξυπηρετεί 350.000 πολίτες, μέσω 15 σύγχρονων σταθμών και σιδηροδρόμου διπλής τροχιάς 12,8 χλμ.
Οι σταθμοί θα είναι οι εξής: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Το τμήμα Α της Γραμμής 4 μετρό και έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ