Η πρωτότυπη ιδέα της συρόμενης πέμπτης πόρτας που δοκιμάζει η Hyundai βελτιώνει την πρακτικότητα της πρόσβασης στο χώρο αποσκευών ακόμα και σε στενούς χώρους ή χαμηλά γκαράζ.
Η κορεάτικη εταιρεία κατέθεσε στο αμερικανικό γραφείο ευρεσιτεχνιών τα σχέδια της συγκεκριμένης πατέντας, την οποία φιλοδοξεί να εξελίξει αρκετά ώστε να είναι σε θέση να την εφαρμόσει κυρίως στα SUV της -όπως το Tucson και το Santa Fe- και στο Ioniq 5.
Μέχρι στιγμής έχουμε οι πίσω πόρτες των αυτοκινήτων ανοίγουν προς τα πάνω, προς τα αριστερά ή τα δεξιά, άλλες είναι διπλές και ανοίγουν σαν ντουλάπα κάθετα ή οριζόντια. Η πατέντα της Hyundai διαθέτει ράγες που φτάνουν ως την οροφή, ώστε η πόρτα να σύρεται προς τα πάνω - όπως σύρεται η πλαϊνή πόρτα ενός van.
BUY NOW
Αυτή μπορεί να είναι μια πολύ βολική λύση για στενούς ή χαμηλούς χώρους στάθμευσης, στους οποίους η πίσω πόρτα δεν έχει τον απαραίτητο χώρο να ανοίξει. Επιπλέον, το άνοιγμα της συρόμενης πίσω πόρτας δίνει και εύκολη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών από το πλάι, αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο κολλητά σε κάποιον τοίχο.
Τα σχέδια της Hyundai προσεγγίζουν την ευρεσιτεχνία αυτή και με διάφορους άλλους τρόπους, όπως με σπαστά, αναδιπλούμενα μέρη και συνδέσμους, αλλά δεν λύνουν ένα σχετικό μειονέκτημα της κατασκευής: το ότι η πόρτα δεν ανοίγει αν το αυτοκίνητο -ειδικά ένα ψηλό SUV- είναι σταθμευμένο σε πολύ χαμηλό ύψος, και δεν έχει πάνω από την οροφή του αέρα περίπου 20-30 εκατοστών. Το καλό σε αυτές τις περιπτώσεις με τις παραδοσιακές πίσω πόρτες είναι πως ανοίγουν μέχρι το επιθυμητό ύψος για κάθε περίσταση.