Η εταιρεία της Sant' Agata εξακολουθεί να τρέφει ελπίδες πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιτραπούν και μετά το 2035 με την προϋπόθεση της χρήσης βιοκαυσίμων, για κατακευαστές σαν κι εκείνη.
Για τη Lambo οι πολυκύλινδροι κινητήρες, με «βασιλιά» τον V12, βρίσκονται στην καρδιά της παράδοσης και της φιλοσοφίας των supercars και hypercars που φέρουν τον ταύρο στο ρύγχος τους. Κατά συνέπεια, τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2036 εξακολουθούν να «πέφτουν βαριά» στο εργοστάσιο της Μπολόνια.
Η μητρική εταιρεία της Lamborghini, ο όμιλος Volkswagen AG, μαζί με την πλειοψηφία όλων των κατασκευαστών, έχουν ήδη ανακοινώσει τα πλάνα τους να παύσουν την κατασκευή θερμικών αυτοκινήτων και να κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
BUY NOW
Όμως ο CEO της εταιρείας της Sant' Agata, Stephan Winkelmann, δήλωσε για μία ακόμη φορά πως ελπίζει ακόμα στην επιβίωση των θερμικών κινητήρων με χρήση 100% οργανικών βιοκαυσίμων - και συνέχισε λέγοντας πως «αν αυτό δεν συμβεί, το αργότερο μέχρι το 2030 θα κατακευάζουμε μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Η επιθυμία της Lamborghini για τη συνέχιση της ύπαρξης των θερμικών αυτοκινήτων ενισχύεται, αναμφίβολα, και από το γεγονός ότι το 2021 σημείωσε το απόλυτο ρεκόρ πωλήσεων και εσόδων από το 1963, που ο Ferruccio Lamborghini ίδρυσε την εταιρεία. Και ήδη το πρώτο εξάμηνο του 2022, με 5.090 πωλήσεις παγκοσμίως, έχει καταρρίψει ξανά το ρεκόρ αυτό και έχει σημειώσει κέρδη 425 εκατ. ευρώ - παρά τα προβλήματα από την πανδημία και την παγκόσμια έλλειψη microchips.
Ήδη, η εταιρεία προγραμματίζει την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Lamborghini για το 2028. Αλλά προς το παρόν δείχνει να μην επηρεάζεται από την ταχεία έλευση της ηλεκτροκίνησης και να επιμένει στην κατασκευή θερμικών αυτοκινήτων. Πριν λίγους μήνες παρουσίασε την αναβίωση της εκθαμβωτικής Countach, και μέχρι το τέλος του 2022 αναμένεται να αποκαλύψει την off-road έκδοση της Huracan με την ονομασία Sterrato, αποκλειστικά με το θερμικό κινητήρα V10.
Δεδομένου ότι εταιρείες σαν τη Lambo έχουν πολύ περιορισμένη παραγωγή, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση -με τη χρήση τεχνολογιών που αναπτύσσει η μητρική Volkswagen- μπορεί να έχει πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με εταιρείες μαζικής παραγωγής. Οι τελευταίες πρέπει να μετασχηματίσουν όλες τις γραμμές παραγωγής τους, και φημολογείται ότι ο όμιλος VW θα επενδύει περί τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ σε αυτόν τον μετασχηματισμό.