Η Lamborghini ελπίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα και η εξέλιξη της τεχνολογίας θα της επιτρέψουν να συνεχίσει να εξοπλίζει τα supercars της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι πολυκύλινδροι κινητήρες βενζίνης, και ειδικά ο V12, βρίσκονται στον πυρήνα της ιστορίας, της παράδοσης και της φιλοσοφίας της ιταλικής εταιρείας. Η επερχόμενη εγκατάλειψή τους από τους κατασκευαστές ως το 2030, και εν συνεχεία η απαγόρευσή τους από την ευρωπαϊκή ένωση το 2035, στερεί από τη «Lambo» ένα μεγάλο εμπορικό της «όπλο».
Η ευρωπαϊκή επιτροπή έχει προτείνει, αλλά δεν έχει ψηφίσει ακόμα, τη δραστική μείωση κατά 55% των εκπομπών ρύπων της γκάμας των αυτοκινήτων κάθε κατασκευαστή το 2030 (σε σχέση με τα στοιχεία ρύπων του 2021), και την πλήρη απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035.
BUY NOW
Η Lamborghini όμως είναι μία από τις εταιρείες που κάνουν με τον πιο ηχηρό τρόπο σαφή την επιθυμία τους να συνεχιστεί η ζωή των θερμικών κινητήρων. Και ο CEO της εταιρείας, Stephan Winkelmann, εξήγησε ότι οι μηχανολόγοι της έχουν ένα σαφές πλάνο για να πετύχουν κάτι τέτοιο.
«Μετά το πέρασμα στην υβριδική τεχνολογία, θα δούμε αν θα είναι εφικτό να προσφέρουμε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά το 2030. Μια εκδοχή είναι να το πετύχουμε με τα συνθετικά καύσιμα» είπε πρόσφατα ο Winkelmann.
Παρόλα αυτά, η Lamborghini έχει ήδη ανακοινώσει ότι το 2028 θα παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό supercar - λέγοντας μάλιστα πως θα είναι ένα εντελώς διαφορετικού τύπου αυτοκίνητο σε σχέση με οτιδήποτε η Sant' Agata έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα. Λέγεται πως ίσως να είναι ένα υπερυψωμένο supercar 2+2 θέσεων.
Θυμίζουμε ότι η φετινή είναι η τελευυταία χρονιά που μπορεί κανείς να αγοράσει μια Lambo αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης, καθότι από το 2023 κάθε μοντέλο στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας θα είναι υβριδικό.