H Nissan σχεδιάζει ένα μικρό και προσιτό Crossover πόλης

Nissan Epic concept

Ο εμπλουτισμός της ηλεκτρικής οικογένειας του εγγύς μέλλοντος της Nissan περιλαμβάνει και ένα μικρό υπερυψωμένο citycar, με τιμή που αναμένεται να ξεκινά από τις 18.000 ευρώ.

Το μικρό αυτό Nissan EV θα τοποθετηθεί κάτω από το Juke και θα είναι η πρόταση της Nissan που θα συγκρίνεται με τη νέα γενιά του άκρως προσιτού ηλεκτρικού Dacia Spring - καθώς και με προτάσεις του ανταγωνισμού, όπως το μελλοντικό Volkswagen ID.1. Η παρουσίασή του αναμένεται μέσα στο 2026.

To πρωτότυπο Nissan Epic θα ορίσει τον αισθητικό ορίζοντα των νέων Nissan στην Ευρώπη
To πρωτότυπο Nissan Epic θα ορίσει τον αισθητικό ορίζοντα των νέων Nissan στην Ευρώπη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Nissan είχε αποσυρθεί από τα μικρά αυτοκίνητα πόλης στην Ευρώπη μετά το Pixo (της περιόδου 2009-2013), όμως τώρα ετοιμάζεται για την ολική της επαναφορά. Το νέο μικρό της ηλεκτρικό θα είναι άλλο ένα προϊόν της σύμπραξης Renault-Nissan-Dacia, βασισμένο στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα Ampere Small που χρησιμοποιείται και για το νέο Renault Twingo.

Η κατασκευή του θα γίνει στη Σλοβενία, στο εργοστάσιο του ομίλου Renault στο Novo Mesto, και όχι στην Κίνα. Η απόφαση αυτή ελήφθη ώστε να αποφευχθούν οι ευρωπαϊκοί δασμοί που έχουν πλήξει τις εισαγωγές φθηνών ηλεκτρικών από την Ασία.

Σε επίπεδο σχεδίασης, το νέο μοντέλο θα έχει τη σιλουέτα δύο όγκων του Dacia Spring, και όχι την «μονοκόμματη» φιλοσοφία του νέου Twingo. Με ελαφρώς υπερυψωμένο προφίλ, off-road αισθητική και σαφείς SUV αναφορές, θα εκμεταλλευτεί τη κληρονομιά της Nissan στα 4x4, αλλά σε ηλεκτρική και αστική εκδοχή.

Το μικρό EV των Ιαπώνων θα έχει μήκος περίπου 3,75 μέτρα και μεταξόνιο 2,5 μέτρα, επαρκές για να φιλοξενήσει μπαταρία LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος), που προσφέρει χαμηλότερο κόστος και υψηλή αντοχή, αν και με μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις NMC μπαταρίες. Η CATL, μέσω της βάσης της στην Ουγγαρία, θεωρείται ο πιθανότερος προμηθευτής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αυτονομία αναμένεται κοντά στα 300 χιλιόμετρα (κατά WLTP), σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με τα 230 km του σημερινού Spring. Η κατανάλωση εκτιμάται κάτω από 10 kWh/100km, χάρη στον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή και το μικρό βάρος. Θα χρησιμοποιείται επίσης αντλία θερμότητας για καλύτερη θερμική διαχείριση της μπαταρίας σε ψυχρές θερμοκρασίες.

Το μικρό ηλεκτρικό Crossover της Nissan αναμένεται να προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, 94 και 121 ίππων, με ηλεκτροκινητήρες της Renault και με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Το σχεδιασμό του έχει αναλάβει το τμήμα Nissan Design Europe στο Λονδίνο, που επιμελείται και τη νέα, σαφή εταιρική ταυτότητα της Nissan για την Ευρώπη. Παράλληλα, η εξέλιξη πραγματοποιείται με τη συμβολή της Ampere, η οποία δημιούργησε τμήμα έρευνας και εξέλιξης στην Κίνα για να μαθαίνει από τους ταχύτερους της αγοράς. Το νέο Twingo εξελίχθηκε σε μόλις 24 μήνες, κάτι που ενδέχεται να ισχύσει και για το εν λόγω Nissan.

Η ευρωπαϊκή ηλεκτρική τριάδα Renault Twingo / Nissan EV / Dacia Spring θα μοιράζεται έως και 80% κοινών εξαρτημάτων, από την καμπίνα μέχρι τις πόρτες και τα τζάμια. Η διαφοροποίηση θα γίνεται κυρίως στο εμπρός και πίσω τμήμα, με ξεχωριστά αισθητικά στοιχεία για κάθε μάρκα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ