Ήταν ένα κομβικό σημείο της ιστορίας της Porsche η κατασκευή του πρώτου της αυτοκινήτου με κινητήρα V8, και μάλιστα τοποθετημένου στο ρύγχος. Και χρειάστηκε να περάσουν πάνω από 20 χρόνια για το επόμενο.
Η εταιρεία του Zuffehnausen καθιερώθηκε με τους επίπεδους εξακύλινδρους κινητήρες, που ψύχονταν από αέρα στην ουρά των κατασκευής της - ώσπου ήρθε η 928. Το θρυλικό γερμανικό sportscar, που έμελλε να αντικαταστήσει την 911 πριν αποδειχθεί ότι αυτό ήταν ένα αβάσταχτο φορτίο, ήταν η πρώτη Porsche με κινητήρα V8 τοποθετημένο κάτω από το καπό του ρύγχους.
Η 928 κυκλοφόρησε το 1977 και έμεινε στην αγορά για περίπου 20 χρόνια. Η αμέσως επόμενη Porsche με μονάδα V8 ήταν ένα άλλο κομβικό αυτοκίνητο στην ιστορία της γερμανικής εταιρείας – το πρώτο της SUV, Cayenne, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
BUY NOW
Έκτοτε ο V8 εξαπλώθηκε στις δημιουργίες της Porsche. Τοποθετήθηκσε στην αγωνιστική RS Spyder του θεσμού American Le Mans Series (ALMS), στην Panamera στα ξεκινήματα της δεκαετίας του 2010, αλλά και στο hypercar 918 Spyder - αυτή τη φορά σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες.
Ο υψηλόστροφος κινητήρας V8 εξακολουθεί και κινεί μια σειρά εκδόσεων της Cayenne (τις GTS, Turbo, Turbo S E-Hybrid, Turbo GT) και της Panamera (τις GTS, Turbo S, Turbo S E-Hybrid), και θα βρει τη θέση του και σε μία ακόμη εργοστασιακή αγωνιστική Porsche, και πάλι σε υβριδική διάταξη: στο πρωτότυπο που ετοιμάζει το Zuffenhausen για τη νέα κατηγορία LMDh των αγώνων αντοχής και των 24 Ωρών του LeMans.
Για να γιορτάσει τα 45 χρόνια του V8 κινητήρα της, η Porsche δημιούργησε το παρακάτω video, που θέλησε να το συνδέσει με την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ