Ο κόσμος των hypercars δεν θα είναι ποτέ πια ο ίδιος: το 2025 έρχεται η Red Bull RB17 του Adrian Newey, μια «διθέσια F1» με κλειστό κόκπιτ, καλυμμένους τροχούς και πολλά από τα διαχρονικά τρικ του κορυφαίου αεροδυναμιστή της F1.
Τα πλάνα της Red Bull Advanced Technologies είναι τα εξής: η RB17 θα είναι ένα hypercar με απόδοση 1.250 ίππων, που θα προσφέρει σε δύο επιβάτες την εμπειρία της οδήγησης μιας Formula 1 αποκλειστικά στην πίστα. Φυσικά, οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου, που θα είναι μόλις 50, θα μπορούν κάνοντας ορισμένες μετατροπές να κυκλοφορούν με αυτό και στους δημόσιους δρόμους.
Το γεγονός ότι η RB17 δημιουργήθηκε αποκλειστικά για χρήση στην πίστα έδωσε την ευκαιρία στον Newey να σχεδιάσει μια «καλυμμένη F1» χωρίς κανέναν από τους περιορισμούς που του επέβαλλε το γεγονός ότι η Aston Martin Valkyrie -που σχεδίασε το 2014- έπρεπε να είναι ένα αυτοκίνητο νόμιμο για το δρόμο.
BUY NOW
Έτσι, στην RB17 κράτησε τη χωροταξία ενός μονοθεσίου F1 για να πετύχει χαμηλό κέντρο βάρους, και μαζί εφάρμοσε πολλά από τα τρικ που επινόησε για να δημιουργήσει ορισμένα από τα κορυφαία μονοθέσια -Williams, McLaren, Red Bull- που κυριάρχησαν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ.
Στα τρικ αυτά περιλαμβάνονται οι ενεργητικές αναρτήσεις της Williams-Renault που διέλυσε τον ανταγωνισμό το 1992-'93, καθώς και το ground effect που επανέφερε φέτος την αεροδυναμική έμφαση στο δάπεδο (σε συνδυασμό με ενεργές-κινούμενες ποδιές). Έτσι, λέει η Red Bull, η RB17 θα είναι «το απόλυτο διθέσιο hypercar εξελιγμένο για την απόλυτη οδηγική εμπειρία στην πίστα».
Η είσοδος της Red Bull Advanced Technologies στον ραγδαία αναπτυσσόμενο κόσμο των hypercars είναι μια σεισμική δόνηση μεγάλης ισχύος. Κυρίως λόγω του Adrian Newey, που εισβάλλει ως ο πλέον επιτυχημένος σχεδιαστής-αεροδυναμιστής της F1 και ακολουθεί το δρόμο του Τζιάν Πάολο Νταλάρα -που σχεδίασε τη Lamborghini Miura- και φυσικά του μυθικού Γκόρντον Μάρει, που υπέγραψε την πρώτη McLaren F1 δρόμου και έπειτα τις δημιουργίες της δικής του Gordon Murray Automotive.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing και της RBAT, Christian Horner, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του Μίλτον Κινς είναι πλέον ικανή «να δημιουργήσει και να κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο παραγωγής στις εγκαταστάσεις της Red Bull. Επιπλέον, η RB17 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που διατίθεται σε συλλέκτες φέροντας το έμβλημα της Red Bull».
Επίσης, είπε ότι αυτή είναι η αρχή ενός μεγάλου ταξιδού, υπαινισσόμενος έτσι ότι ίσως θα ακολουθήσουν κι άλλα αυτοκίνητα, ίσως μαζικότερης παραγωγής και ίσως λιγότερο δαπανηρά από τη RB17.
Η οποία RB17, συμπληρώνει ο Νιούι, ωθεί τα όρια ενός υπεραυτοκινήτου παραγωγής, έστω και περιορισμένης, σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Δεν είναι τόσο η ισχύς των 1.250 ίππων, διότι την έχουν πετύχει και την έχουν ξεπεράσει άλλοι κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων, όσο οι εμβληματικές και καινοτομικές τεχνολογίες που είχαν μέχρι στιγμής βρει εφαρμογή μόνο στη Formula 1.
Από τους 1.250 ίππους, οι 1.100 προκύπτουν από τον θερμικό κινητήρα V8 με twin-turbo και οι 150 hp από την ηλεκτροκινητήρα που παίρνει την ισχύ του από το συστημα ανάκτησης της ενέργειας της πέδησης και καλύπτει το lag της ροπής του οκτακύλινδρου. Το πλαίσιο και το αμάξωμα είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, ενώ το δάπεδο θα διαθέτει το πλέον προηγμένο ground effect σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Η Red Bull RB17 θα κοστίζει 5 εκατομμύρια λίρες, δηλαδή 5,8 εκατομμύρια ευρώ, και θα κατασκευαστεί σε μόλις 50 αντίτυπα. Η εταιρεία φιλοδοξεί να ξεκινήσει την κατασκευή των πρώτων το 2025, και μαζί με καθένα από αυτά οι 50 αγοραστές τους θα αποκτούν πρόσβαση στους προσομοιωτές της εταιρείας και σε προπονήσεις στην πίστα με οδηγούς δοκιμών της Red Bull.