H Red Bull RB17 θα είναι το «απόλυτο μηχάνημα οδήγησης» -Ένα hypercar ταχύτερο από F1

Red Bull RB17 Hypercar

Εμπνευσμένο από ένα μονοθέσιο της Formula 1, αλλά με στόχο να είναι ταχύτερο από αυτό, το hypercar RB17 της Red Bull εξελίσσεται πριν περάσει στην παραγωγή των μόλις 50 μονάδων του.

Το μόνο που διαφοροποιεί τη Red Bull RB17 από μια Formula 1 είναι ότι έχει καλυμμένο κόκπιτ και τροχούς, και ότι διαθέτει δύο καθίσματα επιβατών. Κατά τα άλλα, ο στόχος της ομάδας του Μίλτον Κινς είναι να προσφέρει στους 50 αγοραστές των ισάριθμων αντιτύπων της RB17 την ευκαιρία να βιώσουν, αποκλειστικά στην πίστα φυσικά, τη ρεαλιστική εμπειρία της οδήγησης μιας F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εμπειρία ενός μονοθεσίου Formula 1 παραμένει δυσπρόριστη: ακόμη και αν κάποιος αγόραζε ένα, θα χρειαζόταν μια ολόκληρη ομάδα μηχανικών για να το υποστηρίξει, με εξαρτήματα που χρειάζονται αλλαγή κάθε λίγες ώρες. Όμως, η Red Bull θέλει να το αλλάξει αυτό με την RB17, της οποίας κάθε αντίτυπο θα κοστίζει λίγο πάνω από 6,5 εκατομμύρια ευρώ.

Το γλυπτό, ρευστό αμάξωμα της RB17 είναι εμπνευσμένο από τα μονοθέσια της Red Bull Racing στη F1, αλλά δημιουργήθηκε χωρίς τους περιορισμούς των κανονισμών της FIA. Έτσι,«ο στόχος μας είναι να είναι ταχύτερο από ένα μονοθέσιο Formula 1» λέει ο Rob Gray, τεχνικός διευθυντής της Red Bull Advanced Technologies.

«Προς το παρόν είναι στόχος, αλλά στις προσομοιώσεις βλέπουμε χρόνους ταχύτερους από τα ρεκόρ της F1 σε αρκετές πίστες.Οι αριθμοί στηρίζονται σε χάρτες αεροδυναμικής από υπολογιστικές ροές και όχι σε δοκιμές σε αεροσήραγγα ακόμα» εξηγεί ο Gray, καθώς δεν υπάρχει ακόμα πραγματικό πρωτότυπο δοκιμών της RB17 - αυτό αναμένεται αργότερα μέσα στη χρονιά.

«Αν κάτι υπολειτουργήσει, ίσως έχουμε πρόβλημα, αλλά προς το παρόν, όλα δείχνουν ότι επιτυγχάνουμε τους στόχους μας», πρόσθεσε. Το πιο σημαντικό είναι ότι αυτοί οι χρόνοι επιτυγχάνονται από διάφορους δοκιμαστές, όχι μόνο από οδηγούς αγώνων υψηλού επιπέδου. Η RB17 έχει σχεδιαστεί ώστε ένας ταλαντούχος ερασιτέχνης να μπορεί να πλησιάσει τις κορυφαίες επιδόσεις του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η RB17 σχεδιάστηκε αποκλειστικά από την Red Bull, αλλά ξεκίνησε μετά τη διακοπή συνεργασίας της εταιρείας με την Aston Martin για τη Valkyrie. Η αρχική ιδέα περιλάμβανε κινητήρα V8 twin-turbo και τετρακίνηση, αλλά εγκαταλείφθηκε για χάρη της απλής πίσω κίνησης και ενός σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων.

Ο αρχικός V8 αντικαταστάθηκε από έναν ατμοσφαιρικό V10 4,5 λίτρων που φτιάχνεται από την Cosworth. Ο στόχος είναι πάνω από 1000 ίπποι από τον κινητήρα μόνο, και 1200+ συνολικά με το υβριδικό σύστημα. Για να φτάσουν αυτά τα νούμερα, ο κινητήρας θα φτάνει έως τις 15.000 σ.α.λ., χρησιμοποιώντας πνευματικές βαλβίδες όπως στη F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βάρος του αυτοκινήτου θα είναι κάτω από 900 κιλά χωρίς καύσιμα και οδηγό, πολύ κοντά στα 800 κιλά των μονοθεσίων F1. Η μεγαλύτερη πρόσθετη μάζα προέρχεται από το διθέσιο κόκπιτ, με τον συνοδηγό να κάθεται ελαφρώς πίσω και δεξιά από τον οδηγό για περισσότερο χώρο.

Παρά την υψηλή ισχύ, η διάρκεια ζωής του κινητήρα θα είναι μεγάλη: έως και 24.000 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί γενική ανακατασκευή. Η RB17 θα έχει δυνατότητα κίνησης με απλή βενζίνη, ενώ οι ιδιοκτήτες μπορούν να επιλέξουν εξάτμιση με ή χωρίς σιγαστήρα, για πίστες με περιορισμούς θορύβου.

Τα υδραυλικά συστήματα της ανάρτησης (που φυσικά θα αποτελείται από διπλά ψαλίδια) θα επιτρέπουν την προσαρμογή του ύψους και της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, ανάλογα με το επίπεδο ικανοτήτων του οδηγού.

Η αεροδυναμική θα είναι ενεργή (με κινούμενα πτερύγια), ενώ ανεμιστήρες υψηλής τάσης θα διοχετεύουν αέρα στον διαχύτη για περισσότερη κάθετη δύναμη σε χαμηλές ταχύτητες. Η πίσω πτέρυγα αποτελείται από δύο στοιχεία, για καλύτερη διαχείριση της αεροδυναμικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ιδιοκτήτες θα έχουν πρόσβαση σε τρεις τύπους ελαστικών: ένα βρόχινο, ένα κανονικό slick και ένα «μυστικό» ελαστικό που θα προσφέρεται μόνο σε επίσημες εκδηλώσεις υπό την επίβλεψη της Michelin. Σύμφωνα με τον Gray, με τα ειδικά ελαστικά το αυτοκίνητο μπορεί να είναι έως και 6 δευτερόλεπτα ταχύτερο στο Spa-Francorchamps σε σχέση με τα στάνταρ slicks.

Βέβαια, η τερατώδης απόδοση της RB17 σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν θα μπορούν να εκμεταλλευτούν την πλήρη δυναμική της χωρίς εντατική φυσική προπόνηση. Η Red Bull θα παρέχει προγράμματα προπόνησης και ημερίδες πίστας για τους αγοραστές - οι οποίοι θα διατηρούν την πλήρη κατοχή των αυτοκινήτων τους χωρίς περιορισμούς χρήσης.

Η RB17 δεν θα είναι νόμιμη για δημόσιους δρόμους, αλλά εταιρείες όπως η Lanzante έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον να το κάνουν νόμιμο σε ορισμένες χώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Gray υπογράμμισε, τέλος, ότι η RB17 θα είναι εξαρχής στην κορυφή της εξέλιξής της και δεν θα υπάρξει έκδοση "B-spec" ή βελτιωμένη. «Αυτό είναι το κορυφαίο αυτοκίνητο. Θέλουμε να είναι η απόλυτη δήλωση απόδοσης. Και ελπίζουμε ότι θα είναι», κατέληξε ο Rob Gray.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ