H Toyota φέρνει την επανάσταση -Ετοιμάζει μπαταρίες με αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων

Η ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρείας πως δουλεύει πάνω σε ένα EV που εφοδιάζεται με νέα μπαταρία, έριξε φως σε ένα πολύ σημαντικό της project.
Αυτό αφορά στη δημιουργία μπαταριών που θα απαλλάξουν μια και καλή τον κάτοχο ηλεκτρικού οχήματος από το διαρκές άγχος της αυτονομίας. Η Toyota λοιπόν, συνεργάζεται με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κιότο πάνω σε αυτόν τον τομέα και έχουν αναπτύξει έναν νέο τύπο υλικού καθόδου για μπαταρίες ιόντων φθορίου (FIBs) σε στερεά κατάσταση που θα μπορούσε να διπλασιάσει την ενεργειακή πυκνότητα των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου.
Επί του παρόντος, τα περισσότερα EV βασίζονται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες συνήθως προσφέρουν χωρητικότητα μεταξύ 120 και 250 mAh/g. Αυτή η νέα κάθοδος μπαταρίας ιόντων φθορίου, με βάση το νιτρίδιο του χαλκού, αποδίδει 550 mAh/g. Αυτό είναι περισσότερο από το διπλάσιο της αποθήκευσης ενέργειας ανά μονάδα βάρους. Αυτό μεταφράζεται σε μια εκτιμώμενη αύξηση της αυτονομίας ακόμα και στα 1200 χιλιόμετρα!
BUY NOW
Η βασική καινοτομία έγκειται στον τρόπο με τον οποίο τα ιόντα φθορίου κινούνται μέσω της μπαταρίας. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Κιότο ανακάλυψαν ότι το νιτρίδιο του χαλκού αντιδρά με ιόντα αζώτου και φθορίου για να εξάγει τρία ηλεκτρόνια ανά άτομο αζώτου. Σύμφωνα με το Interesting Engineering, αυτή η διαδικασία δίνει στην μπαταρία πολύ μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και δυνητικά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με την παραδοσιακή τεχνολογία ιόντων λιθίου.
Εάν οι μπαταρίες ιόντων φθορίου υιοθετηθούν ευρέως, τα μελλοντικά EV μπορεί να χρειάζονται φόρτιση μόνο μία φορά κάθε λίγες ημέρες ή ακόμη και μία φορά την εβδομάδα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που καλύπτει κάποιος σε καθημερινή βάση.

Επιπλέον, οι μπαταρίες ιόντων φθορίου στερεάς κατάστασης υπόσχονται βελτιωμένη ασφάλεια. Σε αντίθεση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες χρησιμοποιούν υγρούς ηλεκτρολύτες που μπορεί να υπερθερμανθούν και να πιάσουν φωτιά, οι μπαταρίες ιόντων φθορίου χρησιμοποιούν στερεό ηλεκτρολύτη, μειώνοντας τον κίνδυνο θερμικής διαφυγής.
Πάμε όμως και στα προβλήματα. Ενώ οι μπαταρίες ιόντων φθορίου είναι πολλά υποσχόμενες, οι υποδομές φόρτισης παραμένουν εμπόδιο. Το ίδιο και η αύξηση τους κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού οχήματος με αυτές τις μπαταρίες. Επιπλέον, ακόμα κι αν εξαλειφθεί το άγχος της αυτονομίας, διατηρούνται οι συνηθισμένοι προβληματισμοί σχετικά με τη μακροζωία της μπαταρίας και το κόστος αντικατάστασης.
Όλα αυτά ενώ στις 12 Μαρτίου έρχεται η αποκάλυψη ενός αμιγώς ηλεκτρικού coupe μοντέλου από την Toyota.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ