Το δικό της software για τον έλεγχο όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων και των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, εξελίσσει η Toyota με στόχο να το εφαρμόζει στα αυτοκίνητά της από το 2025.
Με τη ραγδαία επέκταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχει ήδη ξεκινήσει και θα κορυφωθεί από το 2025, το software διαχείρισης των συστημάτων ηλεκτροκίνησης (τη λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων και των μπαταριών) αποκτά όλο και σημαντικότερο ρόλο.
Η χρήση όλων και πιο περίπλοκων λογισμικών ήταν ήδη εκτενής, με τη διαρκή αύξηση των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και με τα όλο και πλουσιότερα συστήματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας, στις όλο και μεγαλύτερες οθόνες στις κονσόλες των αυτοκινήτων. Αλλά μέχρι τώρα κατασκευαστές ακόμα και του μεγέθους της Toyota προτιμούσαν να τα αγοράζουν από εξωτερικούς προμηθευτές.
BUY NOW
Δεδομένης, όμως, της επέκτασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και ειδικά ενόψει της μελλοντικής εξέλιξης των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης -που γίνεται εύκολα κατανοητό πόσο πολύπλοκο software θα απαιτούν- είναι πλέον λογικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αρχίσουν να επενδύουν βαρέως (και) σε αυτόν τον τομέα.
Η Toyota είναι από τις πρώτες που κάνουν αυτό το βήμα, εξελίσσοντας το λογισμικό Arene με στόχο να το έχει έτοιμο το 2025. Ο ιαπωνικός γίγαντας φιλοδοξεί τόσο να τοποθετεί το νέο software στα δικά της αυτοκίνητα, όσο και να το προμηθεύει και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες – όπως στη Subaru, με την οποία ήδη συνεργάζεται, και στη Daihatsu (που της ανήκει, πια, εξ ολοκλήρου).
Από τις πρώτες, επίσης, είναι ο όμιλος Volkswagen και η Daimler. Η πρώτη εξελίσσει το software με την ονομασία VW.OS, που θα τοποθετεί στο εγγύς μέλλον σε όλα τα VW, Audi, Seat και Skoda, ενώ το λογισμικό της δεύτερης για τις Mercedes-Benz αναμένεται να είναι έτοιμο το 2024.