Ραντάρ ταχύτητας και σε αυτοκίνητα ιδιωτών - Ποιοι πολίτες κόβουν κλήσεις χρησιμοποιώντας κάμερες

idiotika radar

Πολίτες και ιδιωτικές εταιρείες έχουν αρχίσει να εκτελούν χρέη... αστυνομίας, καθώς εφοδιάζουν με κάμερες τα οχήματά τους και ύστερα βγαίνουν στον δρόμο για να καταγράψουν τις παραβάσεις των διερχόμενων οδηγών.

Ένα νέο μοντέλο επιτήρησης των δρόμων εφαρμόζει ήδη η Γαλλία, οι αρμόδιες αρχές της οποίας επιστρατεύουν πολίτες και τα ΙΧ τους, για να καταγράφουν αποτελεσματικότερα τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να εκδίδουν τα αντίστοιχα πρόστιμα.

Οι ιδιοκτήτες-οδηγοί ΙΧ -συχνά υπάλληλοι εταιρειών που μισθώνουν οχήματα για αυτόν ακριβώς τον σκοπό- συμμετέχουν ενεργά στην επιτήρηση και στον εντοπισμό παραβατών στον δρόμο, εξοπλίζοντας τα οχήματά τους με σύγχρονες κάμερες ταχύτητας.

idiotika radar 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός ότι πρόκειται για πολιτικά οχήματα, χωρίς διακριτικά, καθιστά εξαιρετικά δύσκολο τον εντοπισμό τους από εκείνους που παραβιάζουν συστηματικά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ειδικότερα το όριο ταχύτητας σε αστικές και περιαστικές περιοχές.

Σύμφωνα με τον νομικό σύμβουλο Andrés Millán, «αυτές οι κάμερες μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε όχημα, ώστε να περνούν εντελώς απαρατήρητες στην κυκλοφορία και είναι εντελώς αλάνθαστες». Τα εν λόγω ραντάρ τελευταίας τεχνολογίας είναι ικανά να καταγράφουν τις παραβάσεις εν κινήσει και να στέλνουν τις πληροφορίες στις αρμόδιες αρχές.

idiotika radar 3

Η επιστράτευση ιδιωτών στη κυνήγι της παραβατικότητας -με το αζημίωτο- λύνει ως έναν βαθμό το πρόβλημα της υποστελέχωσης των αστυνομικών αρχών και ενισχύει την αστυνόμευση στους δρόμους. Δημιουργεί ωστόσο ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο είναι νόμιμο ή ηθικό ένας ιδιώτης να «καρφώνει» και επί της ουσίας να βεβαιώνει παράβαση και πρόστιμο, χωρίς να έχει την ιδιότητα του αστυνόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
idiotika radar 4

Σήμερα οι γαλλικές αρχές έχουν εξοπλίσει 400 αυτοκίνητα με ραντάρ που παρακολουθούν τους δρόμους, αν και έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό αυτό σε 550 αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Η αποτελεσματικότητα του μέτρου ίσως οδηγήσει μελλοντικά στην «εξαγωγή» του και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ