Χαμός με τα νέα όρια ταχύτητας -Πού εφαρμόστηκαν, ποιοι προσπαθούν να τα καταργήσουν
Στο κενό έπεσε η προσπάθεια των Συντηρητικών της Ουαλίας να καταργήσουν τον νόμο με τον οποίο εισήχθη η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα.
Με ενδιαφέρον περιμένουν οι οδηγοί της χώρας μας τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα εισάγει μεγάλες αλλαγές, μία εκ των οποίων φαίνεται ότι θα είναι η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός του αστικού ιστού στα 30 χλμ./ώρα.
Ένα αντίστοιχο μέτρο εισήχθη πρόσφατα στην Ουαλία, η οποία τον Σεπτέμβριο του 2023 έγινε η πρώτη χώρα του Ηνωμένου Βασιλείου που μείωσε το όριο ταχύτητας από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές, με την εν λόγω πρωτοβουλία να επιδοκιμάζεται από χιλιάδες ανθρώπους, συγκεντρώνοντας, ωστόσο, και πλήθος πολέμιων.
BUY NOW
Ακολούθησε η συλλογή 470.000 υπογραφών για την κατάργηση του νόμου, η οποία σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Independent αποτέλεσε το μεγαλύτερο ψήφισμα στην ιστορία του Ουαλικού Κοινοβουλίου, γνωστού και ως Senedd.
Οι Ουαλοί Συντηρητικοί κατέθεσαν προ ολίγων εβδομάδων πρόταση στη Βουλή για την ανατροπή του νέου νόμου, αλλά το Κόμμα της Ουαλίας (Plaid Cymru) και το Εργατικό Κόμμα ψήφισαν συντριπτικά κατά αυτής, υποστηρίζοντας πως η μείωση του ορίου συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε ολόκληρη τη χώρα.
Η Ουαλική Κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα την ώρα θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο να σωθούν πολλές ανθρώπινες ζωές και θα εξοικονομήσει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας της Ουαλίας (NHS) περίπου 92 εκατομμύρια λίρες ετησίως.
Ειδικότερα, υπολογίζεται ότι η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να σώσει έως και 100 ζωές και να αποτρέψει 20.000 τραυματισμούς, μέσα στην πρώτη δεκαετία εφαρμογής του μέτρου.
Σύμφωνα με τον Lee Waters, τον πρώην υπουργό Μεταφορών της Ουαλίας που εφάρμοσε την πολιτική για το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα την ώρα, η πολιτική αποδίδει, και επιμένει ότι τα δεδομένα δείχνουν πως οι μέσες ταχύτητες στους δρόμους έχουν μειωθεί και οι συγκρούσεις σε όλους τους δρόμους είναι στα χαμηλότερα επίπεδα από την εποχή των lockdown λόγω Covid.
Επισήμανε δε ότι οι τραυματισμοί από τροχαία έχουν μειωθεί κατά 32%, κάτι που καθιστά τη συγκεκριμένη πολιτική την πιο αποτελεσματική παρέμβαση για την οδική ασφάλεια που έχει γίνει.
Τέλος, σημείωσε ότι μέσα στους πρώτους έξι μήνες από την εφαρμογή του μέτρου σημειώθηκαν έξι λιγότεροι θάνατοι συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, ενώ κατηγόρησε τους Συντηρητικούς για πολιτικό «οπορτουνισμό», υποστηρίζοντας ότι είχαν υποστηρίξει τα όρια ταχύτητας των 20 χλμ./ώρα σε πολλές από τις περιοχές όπου εφαρμόστηκαν, αλλά τώρα αντιδρούν για πολιτικούς λόγους.