Το Βέλγιο αποφάσισε να αυξήσει το Τέλος Ταξινόμησης σε καθαρά οχήματα που όμως είναι πολύ βαριά.
Η κυβέρνηση της Βαλλονίας στο Βέλγιο επιβεβαίωσε την επιβολή φόρου στο βάρος των οχημάτων, που επηρεάζει ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό το μέτρο, το οποίο στοχεύει στην προώθηση οχημάτων που είναι ελαφρύτερα, λιγότερο ισχυρά και εκπέμπουν λιγότερο CO2, κινδυνεύει ωστόσο να επιβραδύνει την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη συγκεκριμένη χώρα.
Ως εκ τούτου, επιβεβαιώνεται ότι η κυβέρνηση της Βαλλονίας αποφάσισε επίσημα να φορολογήσει τα οχήματα σύμφωνα με το βάρος τους. Ιδιαίτερα θα επηρεαστούν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι λίγο σαν να σε σερβίρουν ένα πιάτο με λαχανικά επειδή θέλεις να τρως υγιεινά και μετά να σε φορολογούν για το βάρος των λαχανικών, επισημαίνουν αναλυτές από τον κλάδο του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Πέρα από τον σαρκασμό, αυτό το μέτρο κινδυνεύει να παρεμποδίσει την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στπο Βέλγιο.
Ενώ η Γαλλία σχεδιάζει να μεταρρυθμίσει το οικολογικό μπόνους για να τονώσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Βαλλονία φαίνεται να ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο.
Πράγματι, λόγω του βάρους των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρύτερα από τα αντίστοιχα βενζίνης ή diesel. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό ο νέος αυτός φόρος να αποτρέψει τους καταναλωτές από την αγορά μεγάλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτό το μέτρο έχει έναν αξιέπαινο στόχο. Να ευνοήσει οχήματα που είναι λιγότερο βαριά, λιγότερο ισχυρά και εκπέμπουν λιγότερο CΟ2. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει εάν αυτή η προσέγγιση είναι η πιο αποτελεσματική για την επίτευξη αυτού του στόχου. Εξάλλου, εάν ο στόχος είναι η μείωση των εκπομπών CO2, δεν θα ήταν πιο λογικό να φορολογούνται τα αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel, τα οποία εκπέμπουν περισσότερο CO2 από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Να θυμάστε παρεπιπτόντως ότι το βάρος έχει μικρή επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. Η αεροδυναμική είναι πάνω από όλα που προκαλεί την άνοδο ή την πτώση της κατανάλωσης. Το βάρος γίνεται ιδιαίτερα αισθητό σε χαμηλές ταχύτητες, κατά τις φάσεις επανεκκίνησης, στην πόλη.
Ένα πλεονέκτημα για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα
Βάσει αυτού του νέου φόρου, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα θα εξακολουθούν να απολαμβάνουν κάποιο πλεονέκτημα έναντι των οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel. Πράγματι, τα ηλεκτρικά οχήματα θα επωφεληθούν από μείωση φόρου που κυμαίνεται από 91% έως 74%, ενώ τα υβριδικά θα επωφεληθούν από μείωση κατά 20%.
Για παράδειγμα σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο πόλης που εκπέμπει 133 γρ. CO2 και ζυγίζει περίπου 1.120 κιλά το τέλος ταξινόμησης θα αυξηθεί ελαφρά, από 867 σε 886,2 ευρώ. Ωστόσο, το αντίστοιχο ηλεκτρικό μοντέλο θα δει το κόστος εκτελωνισμού του να μειώνεται καθώς θα κυμαίνεται από τα 61,5 ευρώ στα 50 ευρώ.
Από την άλλη μεριά βέβαια το κόστος εκτελωνισμού για ένα Tesla Model Y, θα αυξηθεί από 61,50 σε 1.404,50 ευρώ. Το ίδιο θα ισχύει για το Tesla Model X του οποίου το τέλος ταξινόμησης θα αυξηθεί από 61,50 ευρώ στα 1.910,80 ευρώ και το Tesla Model 3 που θα δει το κόστος εκτελωνισμού να αυξάνεται από τα 61,50 ευρώ στα 1.588,20 ευρώ.
Συγκεκριμένα, όπως επισήμανε ο Βέλγος υπουργός Elio Di Rupo, εάν ο φόρος είναι φθηνότερος για ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα, τότε θα αυξάνεται ανάλογα όσο μεγαλώνει και το αυτοκίνητο. «Κάποιος που μπορεί να αντέξει οικονομικά ένα μεγάλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να αντέξει οικονομικά να πληρώσει λίγο παραπάνω.»
Ο στόχος αυτής της πολιτικής είναι να ενθαρρύνει την υιοθέτηση μικρότερων και πιο προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία τείνουν να έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Ενθαρρύνοντας τους ιδιοκτήτες μεγαλύτερων και επομένως βαρύτερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πληρώσουν υψηλότερο φόρο, η Βαλλονία επιδιώκει να μειώσει τις ανισότητες και να ενθαρρύνει τη μετάβαση σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Αλλά όπως μπορούμε να δούμε με το παράδειγμα ενός Tesla, το βάρος δεν είναι το παν. Πράγματι, το Model 3 και το Model Y είναι από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που καταναλώνουν τη λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια. Και δυστυχώς φορολογούνται περισσότερο από αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που ρυπαίνει περισσότερο σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ