Παρελθόν θα αποτελέσει σύντομα η πατροπαράδοτη άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων, καθώς αντικαθίσταται σταδιακά από μια κάρτα που έχει τη μορφή της πιστωτικής.
Απλούστερη θα είναι ζωή των ιδιοκτητών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην Ευρώπη, καθώς προχωρά με γοργούς ρυθμούς η ψηφιοποίηση και η απλοποίηση των εγγράφων.
Μετά την αντικατάσταση του χάρτινου διπλώματος οδήγησης με το «πλαστικό», σε μορφή πιστωτικής κάρτας, σειρά έχουν και τα υπόλοιπα έγγραφα που αφορούν το όχημα και όχι τον οδηγό.
BUY NOW
Την αρχή κάνει η Ολλανδία, βάζοντας τέλος στην πατροπαράδοτη άδεια κυκλοφορίας, η οποία αντικαθίσταται από μια πλαστική και έως εκ τούτου ανθεκτικότερη κάρτα.
Σε μέγεθος πιστωτικής, η κάρτα αυτή θα αναγράφει τα βασικά στοιχεία του οχήματος, όπως ο αριθμός κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης, ο κυβισμός, το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος και η ισχύς, ενώ ταυτόχρονα θα ενσωματώνει και chip μέσω του οποίου οι αρμόδιες αρχές θα αποκτούν πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας.
Το μικρό μέγεθος, η ανθεκτικότητα στον χρόνο και ο πλούτος των πληροφοριών που μπορεί να αντλήσει κανείς από τα νέα διπλώματα είναι μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα της πλαστικής άδειας κυκλοφορίας, όχι όμως και τα μοναδικά, μιας και η παρουσία του chip σε συνδυασμό με τον μοναδικό bar code καθιστά κάθε προσπάθεια πλαστογράφησης σχεδόν αδύνατη.
Ο νέος τύπος της άδειας κυκλοφορίας προσφέρεται στην Ολλανδία από την 1η Ιανουαρίου του 2024, δείχνοντας τον δρόμο που οφείλουν αργά ή γρήγορα να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Πολλές από αυτές έχουν ακολουθήσει το μοντέλο της πλήρους ψηφιοποίησης των εγγράφων, τα οποία αποθηκεύονται σε συσκευές κινητής τηλεφωνίας, διαθέτοντας και μπορούν σε ενδεχόμενο έλεγχο να υποκαταστήσουν τα φυσικά έγγραφα.
Στην Ελλάδα, αυτό μπορεί να συμβεί μόνο στην περίπτωση μόνο του ψηφιακού διπλώματος οδήγησης και της ταυτότητας και όχι στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος καθώς δεν έχει ψηφιοποιηθεί.
Διαβάστε επίσης: