Οι χειρότεροι δρόμοι της Ευρώπης δεν βρίσκονται στην Ελλάδα -Ποια χώρα έχει τη μαύρη πρωτιά
Οι δρόμοι της Ελλάδας δεν φημίζονται για την ποιότητά τους, αλλά φαίνεται πως βρίσκονται σε πολύ καλύτερο επίπεδο συγκριτικά με κάποια άλλα ευρωπαϊκά κράτη.
Καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας διαδραματίζει η καλή ποιότητα των δρόμων. Τα σύγχρονα στηθαία ασφαλείας, η απουσία λακκούβων, η μη ολισθηρότητα του οδοστρώματος αποτελούν μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που ευνοούν την ασφαλή κίνηση των οχημάτων, μιας και αποτρέπουν την τέλεση τροχαίων ατυχημάτων.
Οι ασφαλείς δρόμοι, ωστόσο, δεν αποτελούν προνόμιο όλων των Ευρωπαίων πολιτών, μιας και σε πολλές χώρες της Ευρώπης, το οδικό δίκτυο χρήζει εκ βάθρων αλλαγών. Ποιες είναι, όμως, αυτές οι χώρες;
BUY NOW
Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα έδωσε ο Δείκτη Ποιότητας Υποδομών Δρόμων, στο πλαίσιο της έκθεση ανταγωνιστικότητας 2019 του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.
Ο δείκτης ποιότητας υποδομών δρόμων είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο ερώτησης. Οι συμμετέχοντες, από συνολικά 40 χώρες, κλήθηκαν να αξιολογήσουν τους δρόμους στη χώρα τους σε κλίμακα από το 1 (υποανάπτυκτοι) έως το 7 (εκτενείς και αποδοτικοί σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα). Τα ατομικά δεδομένα αθροίστηκαν και έδωσαν το σκορ κάθε χώρας.
Τους χειρότερους δρόμους στην Ευρώπη έχει η Μολδαβία με σκορ 2,6, ενώ από κοντά ακολουθεί η Βοσνία Ερζεγοβίνη με 2,8. Ακολουθούν οι Ρουμανία και Ουκρανία με 3,0, ενώ… περήφανες δεν μπορούν να νιώθουν ούτε οι Μάλτα με τα Σκόπια που συγκέντρωσαν βαθμολογία 3,3 και 3,4 αντίστοιχα.
Όσον αφορά τη χώρα μας, αυτή βρέθηκε στη 19η θέση, με την έκθεση να δείχνει ότι έχει καλύτερο οδικό δίκτυο -μεταξύ άλλων- από τη Νορβηγία, το Βέλγιο, την Ιρλανδία και την Ιταλία.
Περτώντας στις χώρας με τους καλύτερους δρόμους, την πρωτιά κατέλαβε η Ολλανδία με 6,4, η Ελβετία με 6,3, η Αυστρία και η Πορτογαλία με 6,0, με την πεντάδα να συμπληρώνει η Ισπανία με 5,7.
Αναλυτικά οι βαθμολογίες των 40 χωρών στην Ευρώπη
1. Ολλανδία – 6.4
2. Ελβετία – 6,3
3. Αυστρία - 6
4. Πορτογαλία - 6
5. Ισπανία – 5,7
6. Κροατία – 5,6
7. Δανία – 5,6
8. Λουξεμβούργο – 5,5
9. Γαλλία – 5,4
10. Φινλανδία – 5,3
11. Γερμανία – 5,3
12. Σουηδία – 5,3
13. Κύπρος – 5,1
14. Τουρκία – 5,0
15. Σλοβενία – 4,9
16. Ηνωμένο Βασίλειο – 4,9
17. Λιθουανία – 4,8
18. Εσθονία – 4,7
19. Ελλάδα – 4,6
20. Νορβηγία – 4,5
21. Βέλγιο – 4,4
22. Ιρλανδία – 4,4
23. Ιταλία – 4,4
24. Πολωνία – 4,3
25. Ισλανδία – 4,1
26. Ουγγαρία – 4,0
27. Σλοβακία – 4,0
28. Αλβανία – 3,9
29. Τσεχία – 3,9
30. Μαυροβούνιο – 3,9
31. Λετονία – 3,6
32. Ρωσία – 3,5
33. Σερβία – 3,5
34. Βουλγαρία – 3,4
35. Βόρεια Μακεδονία – 3,4
36. Μάλτα – 3,337.
37.Ρουμανία – 3,0
38. Ουκρανία – 3,0
39. Βοσνία Ερζεγοβίνη – 2,8
40. Μολδαβία – 2,6
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της έκθεσης συλλέχθηκαν το διάστημα 2006-2019 και ως εκ τούτου σήμερα μπορεί να έχουν υλοποιηθεί έργα τα οποία έχουν αλλάξει το ευρωπαϊκό οικοδόμημα όσον αφορά στους δρόμους.