Με ποιο χέρι πρέπει να ανοίγω την πόρτα του αυτοκινήτου -Το λάθος που μπορεί να κοστίσει ακριβά

έξοδος από αυτοκίνητο

Άγνοια για τους κινδύνους που εγκυμονεί μια συνήθειά τους έχουν πολλοί οδηγοί στη χώρα μας.

Όπως είναι γνωστό, τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα προκαλούνται όταν τα οχήματα βρίσκονται εν κινήσει και αποτελούν απότοκο μιας εσφαλμένης ενέργειας πίσω από το τιμόνι, ή μιας οδικής παράβασης.

Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες περιπτώσεις που γενεσιουργός αιτίας ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος μπορεί να είναι μια λάθος κίνηση του οδηγού ενός επιβάτη ενός ΙΧ, όταν αυτό είναι σταθμευμένο.

Ειδικότερα, πολλοί οδηγοί μόλις ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητό τους, έχουν τη συνήθεια να ανοίγουν την πόρτα - για την αποβίβασή τους από το όχημα- με το αριστερό τους χέρι.

άνοιγμα πόρτας αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χρησιμοποιώντας, ωστόσο, το αριστερό τους χέρι για το τράβηγμα του χερουλιού και το σπρώξιμο της πόρτας, προλειαίνουν το έδαφος για την τέλεση ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος.

Αυτό διότι προβαίνοντας στην παραπάνω κίνηση είναι αδύνατο να στρίψουν το σώμα τους προς τα αριστερά και το βλέμμα τους προς τα πίσω, και επομένως είναι σχεδόν ανέφικτο να ελέγξουν με την προσήκουσα προσοχή αν έρχεται από πίσω ένα ποδήλατο, μία μοτοσικλέτα ή ένα άλλο αυτοκίνητο.

Επομένως, ενέχει ο κίνδυνος να υπάρξει πρόσκρουση του διερχόμενου οχήματος είτε στην ανοικτή πόρτα, είτε πάνω στον οδηγό που εξέρχεται εκείνη την ώρα -με τον λάθος τρόπο- από το αυτοκίνητό του.

Από την άλλη, ανοίγοντας την πόρτα με το δεξί μας χέρι, το σώμα μας αναγκάζεται να στρίψει προς τα αριστερά και ως εκ τούτου το βλέμμα μας γυρίζει προς τα πίσω, ελέγχοντας αποτελεσματικά αν πλησιάζει κάποιο δίκυκλο ή άλλο αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ατυχήματα που οφείλονται στο λάθος τρόπο ανοίγματος της πόρτας, στο παρελθόν είχαν αποτελέσει μάστιγα στην Ολλανδία, όπου τα ποδήλατα κατακλύζουν τους δρόμους, υπερβαίνοντας σε αριθμό τους κατοίκους.

Η έξαρση του φαινομένου κινητοποίησε τις αρμόδιες αρχές οι οποίες κατέβαλαν συντονισμένες προσπάθειες προκειμένου να δώσουν τέλος στην πρόκληση σοβαρών τραυματισμών.

Καθοριστική συμβολή στην επίτευξη του στόχου τους είχε το πρότζεκτ Dutch Reach (στα ελληνικά: «Ολλανδική λαβή») που ενημέρωνε τους πολίτες για τον ενδεδειγμένο τρόπο εξόδου από το αυτοκίνητο.

Σχετικές καμπάνιες «τρέχουν» και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά μετά την αύξηση του αριθμού των ποδηλατών και των ηλεκτρικών πατινιών που κυκλοφορούν στα αστικά κέντρα.

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα όσοι ανοίγουν τις πόρτες του ΙΧ δίχως να έχουν βεβαιωθεί προηγουμένως ότι εκ των ενεργειών τους, δεν προκαλείται κίνδυνος στους χρήστες της οδού τιμωρούνται με πρόστιμο 40 ευρώ (άρθρο 40 ΚΟΚ).

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ