Άσχημα μαντάτα για χιλιάδες εργαζομένους μεγάλης εταιρείας κατασκευής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα η οποία δείχνει να μην ατενίζει μεγαλή αισιοδοξία το μέλλον.
Σε μαζικές απολύσεις αναμένεται να προχωρήσει μεγάλη εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να μειώσει τα κόστη της και ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της.
Πρόκειται για τη γαλλική εταιρεία Forvia, η οποία ανακοίνωσε ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα απολύσει συνολικά 10.000 εργαζομένους στην Ευρώπη, συρρικνώνοντας το εργατικό δυναμικό της κατά 13%.
BUY NOW
Η Forvia, με έδρα την πόλη Ναντέρ κατασκευάζει μεταξύ άλλων συστήματα εξάτμισης, μέρη καμπίνας (βλ. καθίσματα), και κεντρικούς προβολείς, ενώ οι απολύσεις θα αφορούν και την εταιρεία “Hella”, θυγατρική της Forvia, που ειδικεύεται κυρίως σε συστήματα τεχνολογίας φωτισμού και ηλεκτρονικά συστήματα.
Οι απολύσεις που σχεδιάζει η εταιρεία αποτελούν μέρος της στρατηγικής “EU-Forward” μέσω της οποίας αποσκοπτεί στο να περιορίσει τα έξοδά της, αλλά και να προστατευτεί από την επερχόμενη επέλαση προμηθευτών από την Κίνα.
Όπως υποστηρίζουν οι Financial Times, η κίνηση της Forvia αντανακλά τις μεγάλες επιπτώσεις από τη στροφή της αγοράς προς ηλεκτρικά μοντέλα, κάτι που αναγκάζει τους προμηθευτές να μετασχηματιστούν. Οι προμηθευτές έχουν παγιδευτεί μεταξύ των αργών ρυθμών ανάκαμψης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και της ισχνής ακόμα ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των υψηλών τιμών τους.
Οι FT προσθέτουν ότι στην ευρωπαϊκή αγορά διεισδύουν συνεχώς κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν αποκλείεται να φέρουν μαζί τους και εταιρείες κατασκευής εξαρτημάτων από τη χώρα τους, κάτι το οποίο προκαλεί έντονη ανησυχία στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές δυνάμεις.
Η Forvia στο τέλος του 2023 απασχολούσε περίπου 75.500 ανθρώπους, κυρίως στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Πολωνία, την Ισπανία και την Τσεχία, ενώ οι απολύσεις θα επηρεάσουν όλες τις εγκαταστάσεις της, αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο, όπως ανακοίνωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της Forvia, Olivier Durand, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.
Το 2023 η εταιρεία έγινε και πάλι κερδοφόρα, σημειώνοντας κέρδη ύψους 222 εκατ. ευρώ (με τζίρο 27,2 δισ., αυξημένο κατά 10,9%), αλλά συνεχίζει να έχει υψηλό χρέος.
Μέσω του σχεδίου EU-Forward στόχος είναι να εξοικονομήσει 500 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028. Πέρα από τις απολύσεις, η Forvia ανακοίνωσε ότι θα στραφεί στη επιτάχυνση της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης, στη βελτιστοποίηση του R&D και στην εξέλιξη νέας τεχνολογίας.
Η Forvia κατατάσσεται ως ο 7ος μεγαλύτερος προμηθευτής εξαρτημών για αυτοκίνητα παγκοσμίως, προμηθεύοντας με εξαρτήματα κάποιες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla και η Volkswagen.
Σημειώνεται ότι η Forvia δεν είναι η μοναδική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων που αποφασίζει να συρρικνώσει το εργατικό δυναμικό της. Παρόμοια απόφαση έλαβε και η ZF, ανακοινώνοντας πρόσφατα ότι μέχρι το 2027 θα βάλει λουκέτο σε εργοστάσιό της στη γερμανική πόλη Άιτορφ, κάτι που σημαίνει ότι 690 άνθρωποι θα μείνουν χωρίς δουλειά.
Από κοντά και η Βosch, η οποία μέχρι ο 2026 θέλει να περικόψει 1.200 θέσεις εργασίας από το τμήμα εξέλιξης λογισμικού, με τις 950 από αυτές να αφορούν τη Γερμανία.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ