Honda Civic Si: Ένα «σκαλοπάτι» πριν το Type R

Honda Civic Si

Υιοθετώντας τεχνολογίες από το νέο Civic Type R, η σπορ έκδοση Si της νέας γενιάς του ιαπωνικού hatchback έρχεται το 2022 με κινητήρα 1.5 Turbo και -σύμφωνα με τη Honda- με την καλύτερη συμπεριφορά από κάθε προηγούμενο της σειράς.

Στόχος της Honda με την έκδοση Si είναι η οδηγική ψυχαγωγία χωρίς τις ακραίες σπορ επιλογές του Type R, και προφανώς και χωρίς το ίδιο κόστος. Αυτός είναι και ο λόγος που το διαθέτει αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και με καλύτερη καμπύλη απόδοσης της ισχύος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αμάξωμα της έκδοσης Si διακρίνεται σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του νέου Civic από τον πιο επιθετικό του μπροστινό προφυλακτήρα, κι από τον ανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα - ώστε να φιλοξενεί τώρα διπλη απόληξη της εξάτμισης.

Μια νέα μικρή πτέρυγα κρύβεται κάτω από το ρύγχος, και μαζί με τη (βαμμένη σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα) νέα πτέρυγα στο άνω χείλος της πίσω πόρτας συμβάλλουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες.

Η ιδιαίτερη του εμφάνιση συμπληρώνεται από τα μαύρα γυαλιστερά καλύμματα των καθρεπτών, από τις -επίσης μαύρες, αλλά ματ- ειδικές για αυτή την έκδοση ζάντες 18 ιντσών και 10 ακτινών, αλλά και από αποκλειστικά χρώματα όπως αυτό το πορτοκαλί. Τα LED φωτιστικά σώματα παραμένουν απαράλλαχτα.

Κάτω από το καπό, τo peak της ιπποδύναμης μπορεί να έχει μειωθεί ελάχιστα, από τους 202 στους 200 hp, αλλά πλέον η ρύθμιση είναι τέτοια που προφέρει καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Η ροπή έχει παραμείνει ίδια, στα 260 Nm, αλλά και αυτή έρχεται 300 στροφές νωρίτερα, για καλύτερη επιτάχυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και πέραν αυτών, ο κινητήρας διατηρεί ακόμα περισσότερο την απόδοσή του στα «κόκκινα», και μέχρι το όριο των 6.500 σ.α.λ. Σε όλο το φάσμα, αλλά ειδικά σε αυτές τις στροφές, ο ήχος τώρα είναι πολύ καλύτερος και πιο τραχύς χάρη στο νέο σύστημα εξάτμισης, που αυξάνει την πίεση της ροής καυσαερίων κατά 27% σε σχέση με το απλό Civic της νέας γενιάς. Στον ήχο παρεμβαίνει και στο ηλεκτρονικό σύστημα Active Sound στο εσωτερικό.

Η απόδοση βοηθάται, επίσης, και από το νέο κιβώτιο 6 ταχυτήτων που διαθέτει και καινούριο επιλογέα, για 10% πιο γρήγορες αλλαγές, καθώς και το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της μετάδοσης σε συντονισμό με τις στροφές του κινητήρα που του επιτρέπει να ανταποκρίνεται -στο sport mode- σε 430 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Πέραν των μηχανικών του μερών, στην οδηγική ψυχαγωγία του νέου Civic Si συμβάλλουν και αρκετές παρεμβάσεις στο αμάξωμα και στην ανάρτηση. Η ακαμψία είναι αυξημένη κατά 8% και συγκεκριμένα η στρεπτική ακαμψία κατά 13%, σε σχέση με το προηγούμενο Civic Si, το πίσω μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 12,7 χιλιοστά για καλύτερη σταθερότητα, ενώ η αύξηση του μεταξονίου κατά 35,5 χιλ. συμβάλλει στην άνεση του πατήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για την ανάρτηση, έχει ενισχυθεί με ελατήρια 8% πιο σκληρά σε κάθε τροχό σε σχέση με το προηγούμενο Si. Όμως, τα πίσω ελατήρια είναι 54% πιο σκληρά από το απλό Civic του 2022. Τα αμορτισέρ επίσης έχουν διαφορετική ρύθμιση, ενώ οι άνω βάσεις στήριξης των γονάτων MacPherson έχουν ενισχυθεί για να αντέχουν τα αυξημένα φορτία. Τέλος, τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι παχύτερες οι αντιτρεπτικές δοκοί.

Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν, όπως είναι φυσικό, μεγαλύτερα και ισχυρότερα φρένα: οι δίσκοι εμπρός έχουν αυξηθεί στις 12,3 ίντσες εμπρός και στις 11,1'' πίσω. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 235/40 R18.

Όσο για το εσωτερικό, η έκδοση Si διαφοροποιείται με σπορ καθίσματα, που διαθέτουν μεγαλύτερα πλευρικά προστατευτικά και ενσωματωμένους προεντατήρες. Επιπλέον, διαθέτει σπορ πεντάλ και κόκκινες ραφές των δερμάτινων επενδύσεων στις πόρτες, στο τιμόνι, στο υποβραχιόνιο και στον επιλογέα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων έχει μέγεθος 7'' και ψηφιακό ταχύμετρο, ενώ η κονσόλα διαθέτει οθόνη πολυμέσων 9'' με συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Το σύνολο συμπληρώνεται από 12 ηχεία της Bose.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν το Honda Civic Si θα περάσει τον Ατλαντικό, για να διατίθεται και στην ήπειρό μας. Στοχεύει κατ' αρχήν στην αμερικανική αγορά, που το Civic διαχρονικά διαπρέπει, και εκεί θα πωλείται -με τιμή που ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί- από τα τέλη του 2021.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ