Χωρίς διόδια οι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας – Πώς θα γίνεται η χρέωση;

diodia anamoni e-pass kathisterisi

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με βάση το οποίο οι οδηγοί θα χρεώνονται με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν.

Την εφαρμογή ενός νέου συστήματος διοδιών που θα οδηγήσει στη δικαιότερη χρέωση των οδηγών εξήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.

«Στόχος μας είναι την επόμενη διετία να υπάρχει η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς», επισήμανε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Καραγιάννης, αναφερόμενος στο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων.

Όπως έχουμε επισημάνει μέσα από μια σειρά άρθρων μας, το νέο σύστημα θα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα με βάση τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει. 

διόδια με βάση τα χιλιόμετρα

Με βάση τον σχεδιασμό, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.

Για τη λειτουργία του συστήματος θα δημιουργηθούν δύο κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας και ελέγχου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία θα συνδράμουν σημαντικά στην αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεων των οδηγών, οι οποίοι πλέον δεν θα πληρώνουν προκαταβολικά ένα αντίτιμο – ανεξαρτήτως της απόστασης που διανύουν - αλλά θα χρεώνονται βάσει των χιλιομέτρων που θα κάνουν.

Στη χώρα μας ήδη εφαρμόζεται το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, αλλά αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό, από την 1η Ιανουαρίου του 2021.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χρήστες το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να προμηθευτούν τον πομποδέκτη της εταιρείας, ο οποίος διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου. Το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.

Σε περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ