Σε χρόνο ρεκόρ το Λαμία–Καρπενήσι: Αυτός είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος της Κεντρικής Ελλάδας
Μειωμένος κατά τουλάχιστον 30 λεπτά θα είναι ο χρόνος ταξιδιού για το Λαμία-Καρπενήσι μόλις ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος.
Ασφαλέστερα αλλά και ταχύτερα θα γίνονται οι μετακινήσεις από τη Λαμία στο Καρπενήσι και αντίστροφα, μόλις ολοκληρωθεί το οδικό τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός.
Το εν λόγω τμήμα, προϋπολογισμού 161,29 εκατ. ευρώ και μήκους 30 χλμ., αποτελεί μέρος του οδικού άξονα Λαμίας – Καρπενησίου, και θα άρει την απομόνωση στην οποία βρίσκεται η πρωτεύουσα της Ευρυτανίας, αλλά και οι γύρω περιοχές.
BUY NOW
Το έργο είχε πάρει την άγουσα προς τη διαγωνιστική διαδικασία, αλλά αυτή «πάγωσε» μετά από προδικαστική προσφυγή που κατέθεσε το σχήμα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ.
Ως αποτέλεσμα, με απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής (Υπουργείο Υποδομών) μετατέθηκε η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής (από τις 15/06) στον διαγωνισμό, αλλά και της ηλεκτρονικής αποσφράγισης για την Πέμπτη 22 Ιουλίου 2023 και την Παρασκευή 23/06/2023 (ώρα 11:00 π.μ,) αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι με απόφαση που είχε αναρτηθεί στη Διαύγεια στις 21/06/2023, είχε συγκροτηθεί η Επιτροπή του Διαγωνισμού για την ανάδειξη του αναδόχου.
Το έργο
Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».
Εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Φθιώτιδας, ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο διαδρομής, κατά περίπου 30 λεπτά.
Η αφετηρία του έργου είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Η διάρκεια του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες.
Ο οδικός άξονας Λαμίας – Καρπενησίου, λεγόμενος ΕΟ38, μέρος του οποίου αποτελεί το παραπάνω τμήμα, έχει ιδιαίτερη σημασία για την ευρύτερη περιοχή, καθώς εξασφαλίζει τη συντομότερη σε μήκος σύνδεση ανατολικής και δυτικής Ελλάδας, συνδυάζοντας και θαλάσσιες μεταφορές (Βόλος/Στυλίδα – Πλατυγυάλι Αστακού/Αμφιλοχία). Εκτιμάται πως θα έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη της Κεντρικής Ελλάδας και ιδιαίτερα του εναλλακτικού τουρισμού του ενιαίου ορεινού όγκου της Δυτικής Φθιώτιδας, Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας, που αποτελεί έναν από τους ελκυστικότερους φυσικούς πνεύμονες της χώρας.
Τέλος, ο νέος οδικός άξονας θα εξυπηρετήσει τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου καθώς και τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της ΠΣΕ, με τη Λαμία και διαμέσου του ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός από Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.