Χρυσάφι στα πόδια της Τουρκίας -Αυτός είναι ο μεγαλύτερος αιμοδότης της οικονομίας της

togg εργοστάσιο

Θησαυρός έχει αποδειχθεί για τη γείτονα χώρα ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την αξία των εξαγωγών να ανέρχεται σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ.

Eκατομμύρια ψηφοφόροι καλούνται σήμερα Κυριακή 14/05 στις κάλπες για να εκλέξουν τον νέο πρόεδρο της Τουρκίας, σε μία από τις σημαντικότερες εκλογές στην ιστορία της χώρας όπου ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν διασταυρώνει τα ξίφη του με τον Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου.

Με τον υποψήφιο της εξακομματικής συμμαχίας της αντιπολίτευσης να διατηρεί εδώ και μήνες ένα δημοσκοπικό προβάδισμα, ο Ερντογάν επιστράτευσε κάθε επικοινωνιακό τρικ προκειμένου να παραμείνει στον προεδρικό θώκο της Τουρκίας. «Όπλο» στον προεκλογικό αγώνα του Ερντογάν αποτέλεσε και η Togg, η κοινοπραξία 5 εγχώριων κολοσσών που κατασκευάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό "Made in Turkey" αυτοκίνητο, υπό τη ονομασία T10X, το οποίο ήδη έχει αρχίσει να φτάνει στα γκαράζ των ενθουσιασμένων πολιτών. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
erdogan togg

«Είθε το Togg, ένας από τους πρώτους καρπούς του Τουρκικού Αιώνα, να είναι ευεργετικός και ευοίωνος για όλο το έθνος μας», δήλωνε γεμάτος περηφάνεια ο Ερντογάν στις αρχές Απριλίου, όταν και οδήγησε το T10X, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Εμινέ. Είχε προηγηθεί η φαντασμαγορική φιέστα έναρξης της παραγωγής του οχήματος, κατά την οποία Ερντογάν φρόντισε να αποδώσει στον εαυτό του την επιτυχία υλοποίησης του οράματος για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κατακλύσει όλα τα μήκη και πλάτη της γης.

Εξαγωγές δισεκατομμυρίων ευρώ

Η επιμονή του Τούρκου Προέδρου στην Togg μόνο έκπληξη, φυσικά, δεν προκαλεί, δεδομένου ότι η αυτοκινητοβιομηχανία συνιστά τον σημαντικότερο βραχιόνα της οικονομίας εδώ και πολλά χρόνια. Μόνο το 2022 η γειτονική μας χώρα παρήγαγε 1.352.648 οχήματα και αναδείχθηκε στον 13ο μεγαλύτερο παραγωγό οχημάτων παγκοσμίως.

Σε επίπεδο, μάλιστα, εξαγωγών οχημάτων, το περασμένο έτος η Τουρκία σημείωσε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην ιστορία της, με την αξία τους να ανέρχεται στα 30,996 δισ. δολάρια, πίσω μόνο από το 2018, όταν «έκλεισε» με 31,568 δισ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι το 64,7% των εξαγωγών (περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια) είχαν τελικό προορισμό μέλη-κράτη της ΕΕ, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι οι κατασκευαστές που έχουν επενδύσει στο άρμα της Τουρκίας με απώτερο σκοπό την κατάκτηση της αγοράς της γηραιάς ηπείρου.

τουρκία εργοστάσιο αυτοκινήτων

Όσον αφορά συγκεκριμένα τα επιβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, η αξία των εξαγωγών τους ανήλθε σε 9,264 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 30% των συνολικών εξαγωγών του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2022, με τα ΙΧ να φθάνουν σε συνολικά 110 χώρες.

Τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα διοχετεύτηκαν στη Γαλλία (1,517 δισ.), στο Ηνωμένο Βασίλειο (1,063 δισ.), στην Ιταλία (899 εκατ.), στην Ισπανία (818 εκατ.) και στη Γερμανία (744 εκατ.). Ακολουθούν οι Πολωνία (607 εκατ.) και Σλοβενία (418 εκατ.), το Ισραήλ (394 εκατ.) και το Βέλγιο (276 εκατ.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεχίζεται το ράλι των εξαγωγών το 2023

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ήταν τα αποτελέσματα από τις εξαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, μιας και σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 22,16% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα το 2022. Ειδικότερα, το τρίμηνο Ιανουάριος-Μάρτιος 2023, οι εξαγωγές επιβατικών ανήλθαν σε 2,625 δισ., έναντι 2,149 δισ. του πρώτου τριμήνου του 2022.

Κορυφαία χώρα προορισμός ήταν και πάλι η Γαλλία με 465 εκατ. δολάρια (+124%), ενώ ακολούθησε το Ηνωμένο Βασίλειο με 300 εκατ. (+35,4%), με το τρίτο σκαλί του βάθρου να καταλαμβάνεται από την Ισπανία με 290 εκατ. (+29,4%).

τουρκία εργοστάσιο αυτοκινήτων

18 εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Τουρκία, κανένα στην Ελλάδα

Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας μόνο ως τυχαίες δεν μπορούν να εκληφθούν, δεδομένου ότι αποτελούν το απότοκο τεράστιων επενδύσεων. Συνολικά στη Τουρκία υπάρχουν 18 εργοστάσια οχημάτων (αυτοκινήτων, επαγγελματικών βαν, φορτηγών και λεωφορείων) τα οποία είναι τα εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-TOFAS
-Ford Otosan (x2)
-Oyak Renault
-Toyota
-Hyundai Assan
-ISUZU
-Karsan
-Otokar
-Mercedes-Benz (x2)
-Togg
-BMC
-MAN
-Habas
-Bozankaya
-Akia
-Smiling

Στον αντίποδα, στην Ελλάδα τα εργοστάσια παραγωγής οχημάτων και δη αυτοκινήτων λάμπουν δια της απουσίας τους, με κάποιες μικρές εξαιρέσεις. Πρόκειται για την Keraboss Manufacturing που ωστόσο φέτος δεν έχει καταφέρει να ταξινομήσει κάποιο όχημα, αλλά και την Replicar Hellas, μία μικρή βιοτεχνία που περιορίζεται στην κατασκευή ρεπλικών κλασικών Porsche.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ