Μέσα στο Φθινόπωρο του 2021 η Hyundai Motor Group θα ολοκληρώσει το στρατηγικό της σχεδιασμό για το μέλλον της στην ηλεκτροκίνηση, που περιλαμβάνει αρχικά τη μείωση των νέων της αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα στο 50 τοις εκατό.
Ο απότερος στόχος της κορεατικής εταιρείας είναι να παύσει ολοκληρωτικά την κατασκευή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά ή και με κυψέλες υδρογόνου από το 2040, κάτι που θα συμβεί 5 χρόνια νωρίτερα (το 2035) στην Ευρώπη.
Στο τέλος του περασμένου Μαΐου το πρακτορείο Reuters είχε αποκαλύψει, με πληροφορίες δύο ανώνυμων πηγών από τη διοίκηση της Hyundai Motor Group, ότι η κορεατική εταιρεία -που έχει στην κατοχή της τις Hyundai, Kia και Genesis- αποφάσισε τη μείωση στο 50% των νέων της αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
BUY NOW
Η απόφαση αυτή ελήφθη με σκοπό την απελευθέρωση πόρων για την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών των συστημάτων ηλεκτροκίνησης -ηλεκτρικών κινητήρων όσο και μπαταριών-, ώστε η εταιρεία να μην χάσει έδαφος στον παγκόσμιο ανταγωνισμό κυρίως των EV - διότι, σε ό,τι αφορά στις κυψέλες υδρογόνου, έχει σημειώσει ήδη σημαντική πρόοδο με το Hyundai Nexo και τα φορτηγά της.
Ο χρόνος, οι πόροι και το τεράστιο κόστος που απαιτεί η εξέλιξη των τεχνολογιών της ηλεκτροκίνησης, σε συνδυασμό με τη διαρκή αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων των αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την Κίνα, δείχνουν να κάνουν επιτακτική την ανάγκη της κίνησης αυτής της Hyundai.
Αυτή η απόφαση, μάλιστα, εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του μέλλοντος της εταιρείες, ο οποίος -σύμφωνα με το δημοσίευμα του Reuters- πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών, δηλαδή μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Με αυτά τα δεδομένα, ο αρχικός στόχος της εταιρείας -με τις τρεις φίρμες της- είναι από το 2025 να πουλά περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο, για να αποκτήσει μερίδιο 10 τοις εκατό της αγοράς αυτής.
Συνεπώς, κάθε χρόνο εφεξής πρόκειται να παρουσιάζει πληθώρα νέων EV για τις αγορές της Ευρώπης, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής. Αυτά φυσικά θα έρθουν σε συνέχεια των πρώτων ηλεκτρικών της οικογένειας Ioniq της Hyundai, που εγκαινιάστηκε με το Ioniq 5 και θα εμπλουτιστεί σύντομα με τα μεγαλύτερα Ioniq 6 και 7.
Πιο συγκεκριμένα, στην Κίνα μέχρι το '25 η Hyundai θα έχει μειώσει τα διαθέσιμά της αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα από 21 σε 14, ενώ για τις ΗΠΑ προγραμματίζει να έχει τουλάχιστον 10 «εξηλεκτρισμένα» αυτοκίνητα (υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά) μέχρι το τέλος του 2022.
Η απελευθέρωση των πόρων που θα πήγαιναν για την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα επιτρέψει στη Hyundai να προχωρήσει στην επένδυση 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις εγκαταστάσεις της στις ΗΠΑ, μέχρι το 2025. Η επένδυση αυτή περιλαμβάνει αναβαθμίσεις των εργοστασίων της για να κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, αρχής γενομένης από το 2022, αλλά και νέες υποδομές για την παραγωγή κυψελών υδρογόνου.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι δεδομένης της τεράστιας επέκτασής της στις αγορές της Ασίας με αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, η Hyundai Motor Group θα συνεχίσει την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων για τη βελτίωση της αποδοτικότητάς τους. Όμως, όπως φαίνεται, πιθανότατα δεν θα επενδύσει στην έρευνα και εξέλιξη καινούριων μονάδων βενζίνης ή πετρελαίου.
Έτσι, η ολοένα και αυξανόμενη κλίση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, οδηγεί και τη Hyundai να ακολουθήσει αρκετούς άλλους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων που βασίζουν στον ίδιο δρόμο. Ο όμιλος VW έχει ήδη παύσει την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ η Daimler παρουσίασε τη νέα γενιά των θερμικών της κινητήρων και πλέον στρέφεται προς τους ηλεκτρικούς.
Η Volvo και η Ford έχουν ήδη ξεκαθαρίσει ότι θα διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά νέα αυτοκίνητα από το 2030, ενώ ο τεράστιος όμιλος Stellantis δεν έχει κάνει ακόμη σαφείς τις προθέσεις του - αν και πριν τη δημιουργία του ο όμιλος PSA είχε επίσης επιβεβαιώσει το τέλος στην εξέλιξη των θερμικών κινητήρων.
Πάντως, εντύπωση δείχνει να αποτελεί το ότι ένας γίγαντας της αυτοκίνητησης, η Toyota, αποστασιοποιείται από τα παραπάνω. Η ιαπωνική εταιρεία ναι μεν επενδύσει βαρέως στην τεχολογία κυψελών υδρογόνου, αλλά δεν βιάζεται να αποδεσμευτεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, για την Toyota παίζει μεγάλο ρόλο η σημασία της αμερικανικής αγοράς, στην οποία εκτιμά ότι θα εξακολουθήσει να διαθέτει μέχρι το τέλος της δεκαετίας αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα σε ποσοστό 85 τοις εκατό!
Τέλος, πέραν της ηλεκτροκίνησης αλλά πάντα στα της Hyundai, η κορεατική εταιρεία φέρεται να έβαλε τέλος -λόγω ισχυρών εσωτερικών αντιρρήσεων- στα σενάρια συνεργασίας με την Apple για το πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο της τελευταίας. Οι αναφορές αυτές συνάδουν με τις νέες πληροφορίες ότι τη συνεργασία με την Apple θα αναλάβει η Toyota.