Κάτοχοι αυτοκινήτων των Hyundai και Kia κατέθεσαν αγωγή κατά των δύο εταιρειών, ισχυριζόμενοι ότι τα αυτοκίνητά τους καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες λαδιού, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται με μεγάλα έξοδα, ενώ εγκυμονεί και ο κίνδυνος πρόκλησης σημαντικών βλαβών.
Τη νομική οδό επέλεξαν να ακολουθήσουν ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Hyundai και Κia, υποβάλλοντας αγωγή εναντίον των νοτιοκορεατικών εταιρειών, διότι τα οχήματά τους «καίνε λάδια».
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Car Complaints, το πρόβλημα με την υπερβολική κατανάλωση λαδιού αφορά ένα μεγάλο εύρος μοντέλων με έτη κατασκευής από το 2008 μέχρι και σήμερα, εξοπλισμένα με ελαττωματικούς κινητήρες τεχνολογίας Nu, Gamma, Theta, Lambda ή Kappa.
BUY NOW
Η λίστα των μοντέλων
- Hyundai Elantra: 2012-2020
- Hyundai Genesis Coupe: 2009-2018
- Hyundai Kona: 2019-2021
- Hyundai Palisade: 2020-2021
- Hyundai Santa Fe: 2010-2012 & 2015-2021
- Hyundai Sonata: 2009-2010 & 2015-2021
- Hyundai Sonata Υβριδικό: 2011-2021
- Hyundai Tucson: 2010-2013 & 2015-2021
- Hyundai Veloster: 2011-2021
- Hyundai Venue: 2020-2021
- Kia Forte: 2020-2021
- Kia Niro: 2017-2020
- Kia Optima και Optima Hybrid: 2017-2020
- Kia Rio: 2012-2021
- Kia Sorento: 2011-2020
- Kia Soul: 2012-2021
- Kia Sportage: 2011-2020
- Kia Stinger: 2018-2021
- Kia K5: 2022
Στην αγωγή των ιδιοκτητών αναφέρεται ότι το πρόβλημα με την κατανάλωση λαδιού τους αναγκάζει να ελέγχουν συνεχώς τη στάθμη του λαδιού στον κινητήρα, ενώ απαιτείται και η συμπλήρωση λαδιού σε πολύ μεγαλύτερη συχνότητα από αυτή που ορίζει το εγχειρίδιο χρήσης.
Πρόκειται για μια διαδικασία που αφενός έχει προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία στους κατόχους των αυτοκινήτων και αφετέρου τους έχει δημιουργήσει πρόσθετα έξοδα, ελέω των συχνών αγορών λαδιού.
Το Car Complaints προσθέτει, ακόμα, ότι οι ιδιοκτήτες δεν προκρίνουν τη λύση της προσθήκης επιπλέον λαδιού, μιας και το υπερβολικό λάδι καταπονεί – μεταξύ άλλων – τις τσιμούχες των βαλβίδων, έχοντας ως συνέπεια να περνούν τα λάδια στο θάλαμο καύσης και να καίγονται μαζί με το καύσιμο.
Οι ιδιοκτήτες, παράλληλα, ισχυρίζονται ότι το λάδι πηγαίνει σε μέρη που δεν θα έπρεπε, και τα υπολείμματα λαδιού προκαλούν σημαντικές βλάβες στον κινητήρα και το σύστημα εξαγωγής. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, επισημαίνεται ότι απαιτείται η αντικατάσταση του μοτέρ.
Οι ενάγοντες ισχυρίζονται ότι λόγω του συγκεκριμένου προβλήματος, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να επισκευάζουν τα ελαττωματικά μέρη ακόμα και αν έχει λήξει η εγγύηση.
Όπως επίσης αναφέρεται στην αγωγή, οι εταιρείες δεν προειδοποιούν τους πελάτες τους σχετικά με τα θέματα της κατανάλωσης λαδιού. Μόλις εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα, καλούν τους κατόχους να προβούν σε δοκιμές κατανάλωσης πολλών χιλιομέτρων, ώστε να μπορέσουν οι αντιπρόσωποι να προσδιορίσουν αν «καίγονται» υπερβολικές ποσότητες λαδιού.
Ενδεικτική των εξουθενωτικών δοκιμών στις οποίες αναγκάζονται να υποβληθούν τα αυτοκίνητα πολλών ιδιοκτητών είναι η μαρτυρία ενός κατόχου Sonata του 2018 που κατανάλωνε υπερβολικό λάδι. Όπως αναφέρει το jalopnik:
«Η λύση της αντιπροσωπείας ήταν να ελεγχθεί η στάθμη του λαδιού τμηματικά, ανά 1.600 χλμ. (1.000 μίλια). Το έκανα τρεις ξεχωριστές φορές σε διάστημα μερικών μηνών. Τελικά διαπιστώθηκε ότι το Sonata μου κατανάλωνε το ένα τέταρτο του λαδιού του κινητήρα, ανά 1.600 μίλια. Κατά κάποιο τρόπο η Hyundai το αποκάλεσε αυτό φυσιολογικό. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ένας καθαρισμός στο θάλαμο καύσης και στο σύστημα άμεσου ψεκασμού, ο οποίος υποτίθεται οτι θα βοηθούσε. Αλλά δεν το έκανε, και επέστρεψα στον αντιπρόσωπο για τις ίδιες δοκιμές, τα αποτελέσματα των οποίων θα τα μεταβίβαζαν στη Hyundai για την αντικατάσταση κινητήρα.»
«Είχα ήδη μιλήσει με ένα εκπρόσωπο της Hyundai επί του θέματος. Πριν παραδώσω το αυτοκίνητό μου στην αντιπροσωπεία, η Ηyundai με ενημέρωσε ότι είχε εγκρίνει την αντικατάσταση του κινητήρα.»
«Όταν η αντιπροσωπεία ολοκλήρωσε ένα ακόμα τεστ διάνυσης 1.600 χλμ., ενημερώθηκα ότι η κατανάλωση καυσίμου αυξήθηκε στα 2/4 (από ¼). Η αντικατάσταση του κινητήρα ήταν επιβεβλημένη, αλλά η Hyundai ξαφνικά άλλαξε στάση. Ανέφερε ότι θα αντικαταστήσει τον κινητήρα μόνο εφόσον κάλυπτα το 50% του ποσού, ύψους 2.500 δολαρίων».
Ο εν λόγω ιδιοκτήτης τελικά αποφάσισε να μη συνεργαστεί περαιτέρω με τη Hyundai, ενώ όπως αναφέρει κατέληξε στην κοστοβόρα λύση της συνεχούς αγοράς λαδιού για συμπλήρωση.
Η αγωγή των ιδιοκτητών κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ της Κεντρικής Περιφέρειας της Καλιφόρνια, με τους ενάγοντες να είναι οι εξής:
- Bryan Rothmaler: 2017 Hyundai Tucson Sport
- Beth Makie: 2016 Kia Sorento
- Anna Chmura: 2018 Hyundai Santa Fe Sport
- Anthony Banderas: 2020 Hyundai Kona
- Michelle Smith: 2016 Hyundai Sonata
- Catherine Little: 2017 Hyundai Sonata
- Luticia και Thomas Thompson: 2016 Kia Sorento
Πηγές: jalopnik.com, carcomplaints.com, noln.net