Η εταιρεία του Μιλάνου δεν θα σταματήσει στην εκθαμβωτική 33 Stradale: το νέο της σχεδιαστικό τμήμα Bottega ετοιμάζει άλλο ένα εκρηκτικό σπορ αυτοκίνητο, επίσης εμπνευσμένο από θρυλικές Alfa του παρελθόντος.
Υπό τον όμιλο Stellantis η Alfa Romeo εξασφάλισε ήδη την επιβίωση και τη μελλοντική της ανάπτυξη, και τώρα όλα δείχνουν ότι πέραν της γκάμας των εμπορικών της μοντέλων εστιάζει την προσοχή της και στη δημιουργία μιας σειράς υπέρ-σπάνιων, συλλεκτικών sportscars - εμπνευσμένων από τη νοσταλγία των κλασσικών της σπορ αυτοκινήτων.
Η ιταλική εταιρεία έχει ήδη ζητήσει την άποψη των αγοραστών της 33 Stradale -που είναι εμπνευσμένη από τη θρυλική 33 Stradale του 1967- σχετικά με τις Alfa του παρελθόντος που θα ήθελαν να δουν να αναβιώνουν, σύμφωνα με τα λεγόμενα στο αγγλικό περιοδικό Autocar του διευθυντή στρατηγικών προγραμμάτων της Alfa Romeo, Cristiano Fiorio.
BUY NOW
Τέσσερα είναι τα αυτοκίνητα που συγκέντρωσαν τις περισσότερες προτιμήσεις, όλα από τις δεκαετίες του 1960 και '70 - και ήδη τα μελετούν οι σχεδιαστές του τμήματος Bottega (στα ιταλικά: στούντιο ή εργαστήριο) που η Alfa δημιούργησε αποκλειστικά για αυτόν το σκοπό.
Το αυτοκίνητο που συγκέντρωσε τις περισσότερες προτιμήσεις είναι η Giulia TZ του 1963, με την πολύ ιδιόμορφη αεροδυναμική ουρά «Coda Tronca». Η σχεδιαστική φιλοσοφία της τελευταίας θα αναβιώσει, όπως επιβεβαίωσε η Alfa, και μάλιστα όχι μόνο σε κάποιο σπορ αυτοκίνητο αλλά και στο SUV που ετοιμάζεται να παρουσιάσει μέσα στο 2024.
Άλλα κλασσικά αυτοκίνητα που ανέφεραν οι αγοραστές της 33 Stradale και θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για το σχεδιασμό του δεύτερου supercar του 2026 ήταν η Alfa Romeo Montreal του 1970 και η Giulietta SZ του 1960.
Σκοπός της Alfa με το νεοσύστατο τμήμα Bottega είναι να παρουσιάζει τουλάχιστον ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο. Καθένα από αυτά θα κατασκευάζεται σε 50 -το πολύ- αντίτυπα, και θα απευθύνεται σε συλλέκτες - όπως ακριβώς κάνει και η Ferrari με αντίστοιχα σπάνια supercars της.
Η 33 Stradale δεν θα ξεπεράσει τα 33 αντίτυπα, και ο Fiorio υποστηρίζει ότι «αν ξεπεράσεις τα 50 αυτοκίνητα τότε χάνεις την ιδιότητα της αληθινής κατασκευαστικής επιδεξιότητας και περνάς στην τυπική γραμμή παραγωγής».
Το τμήμα Bottega θα είναι αυτόνομο και αυτοχρηματοδοτούμενο εντός του ομίλου Stellantis, που σημαίνει ότι οι πωλήσεις της 33 Stradale -που τιμάται σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ- θα είναι προσοδοφόρες. Αν και ο βασικός στόχος δεν είναι το κέρδος, αλλά «η τόνωση της εταιρικής μας ταυτότητας», πρόσθεσε ο Fiorio.
Στο πλαίσιο αυτό, οι τετράτροχες δημιουργίας του Bottega θα καρπώνονται τα μηχανικά μέρη του ομίλου Stellantis, ακριβώς όπως συνέβη με την 33 Stradale που υιοθέτησε την πλατφόρμα και τα μηχανικά είτε ηλεκτρικά μέρη της Maserati MC20. Η 33 Stradale χρειάστηκε 16 μήνες για να σχεδιαστεί και κατασκευαστεί και πολύ λιγότερους για να πουληθούν εν ριπή οφθαλμού και τα 33 της αντίτυπα. Συνεπώς, το πλάνο δείχνει κάτι περισσότερο από βιώσιμο.