Με ασύλληπτη προσοχή στη λεπτομέρεια, ο οίκος αναπαλαιώσεων Redux δημιούργησε τη BMW E30 M3 Enhanced and Evolved by Redux, ίσως το καλύτερο restomod του γερμανικού sport sedan.
Η αρτιότητα σε κάθε λεπτομέρεια δεν είναι το πιο ασύλληπτο όλων, όμως. Την ξεπερνά η τιμή του αυτοκινήτου, που αγγίζει τις 386.000 Ευρώ - και μάλιστα χωρίς καν να περιλαμβάνει το αυτοκίνητο βάσης, τη γνήσια Μ3 Ε30, ούτε φόρους, ούτε τα μεταφορικά έξοδα από τη Βρετανία που έχει η Redux την έδρα της. Ίσως για το λόγο αυτό θα κατασκευαστούν μόνο 30 αντίτυπα της Redux M3.
Κατά συνέπεια, η συγκεκριμένη αναπαλαίωση της Μ3 κοστίζει υπερδιπλάσια από την τιμή του καινούριου δημιουργήματος του τομέα Μ της BMW, της ΧΜ, που τιμάται περί τα 180.000 Ευρώ. Από την άλλη, για την κατασκευή της Redux M3 απαιτούνται 4.000 εργατοώρες, ήτοι περίπου 18 μήνες, μέχρι να έρθει στην τελική της μορφή.
BUY NOW
Ο Simon Lord, ιδρυτής της Redux, θέλησε με το συγκεκριμένο restomod να πάει τη Μ3 Ε30 ένα βήμα παραπέρα από την τελική της έκδοση Sport Evo. Εξωτερικά δεν φαίνεται καμία απολύτως διαφορά, μεεξαίρεση την αντικατάσταση του σήματος της Μ3 με εκείνο της Redux.
Ωστόσο, κάτω από την εμφάνιση κρύβεται ένας ολότελα διαφορετικός κόσμος: πλην των επενδύσεων των θυρών και της οροφής, κάθε επιφάνεια είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα. Οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες είναι ανεπαίσθητα πλατύτεροι, για να φιλοξενούν τις ειδικές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, και ο μπροστινός έχει ανασχεδιασμένο splitter στο κάτω χείλος του.
Μικρές λεπτομέρειες έχουν αλλάξει, αλλά επίσης είναι ανεπαίσθητες, στους καθρέπτες, στα μαρσπιέ, στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ (που όταν ανοίξει, αποκαλύπτει έναν χώρο επενδεδυμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα) και στην πτέρυγά της.
Η βαφή του αμαξώματος, στο βαθύ πράσινο Midnight Emerald Green, απαιτεί 550 ώρες εργασίας, ενώ τα πάντα στο εσωτερικό είναι αλλαγμένα: διαθέτει καθίσματα Recaro με δέρμα Nappa που φέρουν το σήμα της Redux και έχουν 30 διάτρητα σημεία που παραπέμπουν στον αριθμό των αντιτύπων που θα κατασκευαστούν. Άλλα τριάντα βαθουλώματα, για τον ίδιο λόγο, υπάρχουν σε κάθε πεντάλ.
Επίσης, όλη η κονσόλα έχει αντικατασταθεί με καινούρια, ανασχεδιασμένη, που διαθέτει νέα κουμπιά, χειριστήρια και επιλογέα ταχυτήτων επίσης με τριάντα λακάκια. Το κάτω μέρος της κονσόλας, ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα, είναι επίσης σχεδιασμένο εκ νέου.
Ο κινητήρας της BMW E30 M3 Enhanced and Evolved by Redux είναι βασίζεται σε εκείνον του γνήσιου αυτοκινήτου, στον ατμοσφαιρικό τερακύλινδρο S14, αλλά έχει εδώ ενισχυθεί για να αποδίδει 300 ίππους. Για την ακρίβεια, τα μόνα ίδια μέρη του είναι το μπλοκ, η κυλινδροκεφαλή και η αντλία λαδιού.
Η Redux πέτυχε αυτά τα χαρακτηριστικά αυξάνοντας τη χωρητικότητα στα 2.5 λίτρα και το ρυθμό περιστροφής του πάνω από τις 8.000 στροφές. Έτσι, χάρη και στα ελαφρύτερα ανθρακονήματα -και στα άλλα νέα υλικά του αμαξώματος- έχει αναλογία 260 ίππων ανά τόνο, όσους περίπου και η Μ3 E46 CSL.
Κατά παραγγελία, ο βρετανικός οίκος μπορεί να κατασκευάσει το μπλοκ από αλουμίνιο, να τοποθετήσει στροφαλοφόρο της BMW Motorsport, αεραγωγούς από ανθρακονήματα, και να τοποθετήσει κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU) της Motec.
Για να καλύψει την αύξηση της ισχύος με την αντίστοιχη ασφάλεια στο δρόμο και στην οδική συμπεριφορά, παράλληλα, η βρετανική εταιρεία τοποθέτησε αγωνιστικά αμορτισέρ της Bilstein, αντιστρεπτικές δοκούς H&R, ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 και πιο ακριβές τιμόνι.
Για καθένα από τα 30 αντίτυπα αυτής της BMW E30 M3 Enhanced and Evolved by Redux, και με δεδομένο ότι κοστίζει το καθένα μια περιουσία, ή και δύο, τα κλειδιά θα παραδοθούν στον κάθε ιδιοκτήτη ιδιοχείρως από τον Simon Lord.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ