Citroen e-C3

Τέλος στους εξωτερικούς καθρέπτες των αυτοκινήτων - Ποια είναι η επαναστατική πρόταση της Apple

Ψηφιακές λειτουργίες στο αυτοκίνητο

Ο τεχνολογικός κολοσσός προτείνει ένα προηγμένο σύστημα προβολής της εικόνας των πλευρικών καθρεπτών, προκειμένου να καταργηθεί η ανάγκη απομάκρυνσης του βλέμματος του οδηγού από τον δρόμο.

Μετά από πολλά έτη εξέλιξης του Apple Car, τον περασμένο χειμώνα η Apple αποφάσισε να σταματήσει την ενασχόληση με το μοντέλο, εγκαταλείποντας ένα από τα πιο φιλόδοξα πρότζεκτ στην ιστορία της.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι ο τεχνολογικός κολοσσός παύει να έχει στραμμένο το βλέμμα του στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Ενδεικτική είναι μια αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η εταιρεία στα μέσα του καλοκαιριού, και αφορά σε ένα επαναστατικό σύστημα καμερών το οποίο δείχνει ικανό να αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς καθρέπτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως όλοι γνωρίζουμε, η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων ενσωματώνουν πλευρικούς καθρέπτες (έναν αριστερά και έναν δεξιά), οι οποίοι επιτρέπουν στον οδηγό να αντλεί εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω του (π.χ. αν τον προσπερνά ένα άλλο όχημα).

Για να αντλήσει, ωστόσο, εικόνα ο οδηγός πρέπει, έστω για λίγα δευτερόλεπτα, να απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο, κάτι το οποίο ενέχει τον κίνδυνο τέλεσης τροχαίου ατυχήματος. Αυτό, ακριβώς, το «πρόβλημα» επιδιώκει να αντιμετωπίσει η Apple, μέσω ενός συστήματος καμερών που προβάλλουν το «περιεχόμενό» τους στο παρμπρίζ του οχήματος.

πατέντα της Apple

Ειδικότερα, αντί για την ύπαρξη παραδοσιακών πλευρικών καθρεπτών, η Apple επικεντρώνεται σε εξωτερικές κάμερες, οι οποίες θα προβάλλουν σε πραγματικό χρόνο το περιεχόμενό τους απευθείας σε μία ή δύο οθόνες στο παρμπρίζ του οχήματος.

Όταν ενεργοποιείται το αριστερό φλας, θα μπορούσε να προβάλλεται η ζωντανή εικόνα από την κάμερα της αριστερής πλευράς, ενώ αντίστοιχα η ενεργοποίηση του δεξιού φλας θα σηματοδοτούσε την προβολή εικόνας από την κάμερα της δεξιάς πλευράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εικόνες αυτές θα μπορούσαν να εμφανίζονται είτε σε ξεχωριστές οθόνες στο παρμπρίζ -μία οθόνη για την αριστερή κάμερα και μία για τη δεξιά- είτε σε μια κοινή, παρέχοντας στον οδηγό την κατάλληλη οπτική πληροφόρηση χωρίς να χρειάζεται να κοιτάξει μακριά από το δρόμο.

Θυμίζουμε ότι η ύπαρξη καμερών αντί για καθρέπτες δεν είναι κάτι καινούργιο στον αυτοκινητιστικό κόσμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Honda η οποία είχε ενσωματώσει από το 2019 στο μοντέλο Honda e κάμερες, με τη διαφορά ότι η προβολή περιεχομένου γίνεται σε οθόνες στο ταμπλό και όχι στο παρμπρίζ, όπως «προτείνει» η Apple.

Αναφορικά, τέλος, με τα οφέλη των καμερών, έναντι των καθρεπτών, αυτά είναι η μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, η μεγαλύτερη γωνία θέασης και η καλύτερη ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ