H Audi επιβεβαίωσε ότι η τρέχουσα γενιά του Α1 θα είναι και η τελευταία, καθώς η αγορά κυριεύεται από τα Crossovers, και η παραγωγή μικρών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι συμφέρουσα.
Η επερχόμενη διακοπή της παραγωγής του Audi A1, του μικρότερου σε μέγεθος αυτοκινήτου της γερμανικής εταιρείας, εντάσσεται στο γενικότερο κλίμα της φθίνουσας πορείας των supermini με μικρούς τρικύλινδρους ή τετρακύλινδρους κινητήρες, τα οποία παρασύρονται -και αυτά- από την ορμή των όλο και αυξανόμενων Crossovers.
Όμως, δεν είναι μόνο τα τελευταία που οδηγούν τα supermini στον αφανισμό, αλλά και οι νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 7 που πρόκειται να εφαρμοστούν στην ευρωπαϊκή ένωση. Σύμφωνα με αυτές, η παραγωγή μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα αυξήσει το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες - ενώ, από την άλλη πλευρά, είναι ασύμφορη η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας.
BUY NOW
Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Markus Duesmann είπε: «Όλα θα εξαρτηθούν από τους στόχους των προδιαγραφών Euro 7. Ξέρουμε ότι η τοποθέτηση κινητήρων εσωτερικής καύσης σε μικρά αυτοκίνητα στο μέλλον θα είναι αρκετά δύσκολη, διότι τα κόστη θα ανέβουν. Κατά συνέπεια, δεν θα υπάρξει διάδοχος του Α1. Αν οιπροδιαγραφές Euro 7 δεν είναι πολύ σκληρές, θα μας επιτρέψουν να επενδύσουμε στην ηλεκτροκίνηση».
Αυτό σημαίνει ότι δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξει ένα άλλο μικρό Audi, αλλά θα κινείται αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρα. Ενδεχομένως αυτό να είναι το νέο Q2, η πρόταση των Γερμανών στα B-SUV, στη νέα του αμιγώς ηλεκτρική γενιά. Εξάλλου, στην Ευρώπη τουλάχιστον, η Audi θα σταματήσει τη διάθεση καινούριων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2026.