Στην εποχή της βιωσιμότητας και της μετάβασης στον ηλεκτρισμό, η Chevrolet παρουσίασε τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα της ιστορίας της: είναι ατμοσφαιρικός, έχει 8 κυλίνδρους και 10,4 λίτρα, και φυσικά καίει βενζίνη.
Σε έναν δικό τους κόσμο, τα αμερικανικά muscle cars δείχνουν να μην πτοούνται -αν όχι από τα περιβαλλοντικά θέματα- από τους τεχνολογικούς δρόμους που διανοίγει η υπόλοιπη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Εξακολουθούν να πρέπει να είναι ωμά, ατμοσφαιρικά, με οκτώ, δέκα ή δώδεκα κυλίνδρους, να καταναλώνουν ποτάμια καυσίμου και να έχουν πολλά κυβικά.
Όσο πιο πολλά κυβικά γίνεται, για την ακρίβεια. Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί η απόφαση της Chevrolet Performance, αυτόν τον καιρό, να παρουσιάσει αρχικά τον Ιούλιο ένα μοτέρ 9.400 κυβικών για την Camaro, και τώρα να επανέλθει με έναν ακόμα μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό V8 με 10.400 κυβικά;
BUY NOW
Ο κινητήρας, της διαχρονικής σειράς Crate, ονομάζεται ZZ632 και δεν έχει ανάγκη από υπερσυμπιεστή για να ξεπεράσει τους 1.000 ίππους. H Chevy είχε πετύχει και στο παρελθόν τετραψήφια ιπποδύναμη, με τον κινητήρα Hellephant της Dodge, αλλά τώρα είναι η πρώτη φορά που την αγγίζει με ατμοσφαιρικό μοτέρ.
Ο νέος V8 των 10,4 λίτρων καίει απλή αμόλυβδη 93 οκτανίων, αλλά με σχέση συμπίεσης 12.0:1. Η Chevy χρειάστηκε να τροποποιήσει την κυλινδροκεφαλή για να επιτρέψει τη μεγαλύτερη διαδρομή των εμβόλων. Τα «κόκκινα» στο στροφόμετρό του κινητήρα ΖΖ632 έρχονται στις 7.000 σ.α.λ., και η ροπή αγγίζει τα 1.188 Nm. Ωστόσο, η τεράστια χωρητικότητα και η χαλύβδινη κατασκευή των δομικών τμημάτων του κινητήρα επιτρέπουν τη μεμονωμένη, περαιτέρω βελτίωσή του.
H Chevrolet αναμένεται να πουλά τον νέο αυτό κινητήρα στην τιμή που κοστίζει ένα καινούριο μικρό αυτοκίνητο στην Ευρώπη - περίπου 16.000 δολάρια (13,8 χιλιάδες Ευρώ). Όμως, όλοι γνωρίζουν πως για μια αγνή δόση γνήσιας αμερικανικής δύναμης, καμία τιμή δεν είναι αρκετά υψηλή.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ