Η Dacia έφτασε στο ορόσημο των 8 εκατομμυρίων πωλήσεων

Dacia Extreme Range

Η μικρή εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων που γεννήθηκε το 1968 στο Pitesti της Ρουμανίας, αρχικά με την ονομασία Uap και έπειτα Dacia, έφτασε σε άλλο ένα κομβικό σημείο επιτυχίας της ιστορίας της.

Οι αρχικές της «σπαρτιάτικες» και φτηνές κατασκευές μετεξελίχθηκαν μέχρι σήμερα σε αυτοκίνητα που έχουν άρτια σχέση αξίας-τιμής, εξαιρετική ποιότητα για το κόστος τους και παραμένουν διαρκώς επίκαιρα με τις τεχνολογικές εξελίξεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σημείο μετάβασης για τη Dacia ήρθε το 1999, όταν η ρουμανική εταιρεία πέρασε στον όμιλο Renault και ξεκίνησε -με χαμηλούς τόνους και πολλή δουλειά- η οικοδόμηση και ο εκσυγχρονισμός της. Χτίστηκε πάνω σε δύο πυλώνες, την απλότητα και την καινοτομία, και έφτασε σήμερα στο εντυπωσιακό επίτευγμα των 8 εκατομμυρίων πωλήσεων από τη στιγμή της αναγέννησής της, το 2004 με το εμβληματικό Logan.

Αρχικά η Dacia θεωρούνταν η εταιρεία χαμηλού κόστους του ομίλου Renault, αλλά βρήκε πολύ σύντομα της θέση της στην αγορά, με δική της προσωπικότητα και δικά της, αυτόφωτα αυτοκίνητα. Ήξερε καλά που ήθελε να απευθύνεται: σε αγοραστές που χρειάζονταν ένα πρακτικό, ανθεκτικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο, ποιοτικό αλλά χωρίς πολλές φανφάρες και περιττούς εντυπωσιασμούς που αυξάνουν την τιμή.

Το Logan ήταν το αυτοκίνητο που έμελλε να αλλάξει τα πάντα για την εταιρεία. Αρχικά προοριζόταν μόνο για την αγορά της Ρουμανίας, ίσως και για τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αν όλα πήγαιναν καλά. Όμως η επιτυχία του ήταν τέτοια, που σύντομα η Dacia αποφάσισε να το εξάγει σε συνολικά 44 χώρες - κατά κύριο λόγο στις χώρες της λεκάνης της Μεσογείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, σήμερα η εμπορικά καλύτερη αγορά για τη Dacia είναι η Γαλλία, και η δεύτερη καλύτερη η Ιταλία. Και οι πωλήσεις της στην Ευρώπη, ακόμα και στη Δυτική, σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Για δεύτερη διαδοχική χρονιά η ρουμανική εταιρεία είναι η πρώτη σε πωλήσεις στην ήπειρό μας, χάρη σε αυτή τη σταθερά της εξαίρετης σχέσης αξίας-τιμής.

Το 2022 η ρουμανική εταιρεία κατείχε το 7,6% των πωλήσεων σε ιδιώτες στην Ευρώπη (από 6,2% το 2017) και το Sandero ήταν το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις με δεύτερο το Duster. Σήμερα η γκάμα της Dacia περιλαμβάνει τέσσερα μοντέλα -το προσιτό ηλεκτρικό Spring, το συμπαγές Sandero με την crossover παραλλαγή του Stepway, το SUV Duster και το οικογενειακό επταθέσιο Jogger. Το sedan Logan εξακολουθεί να πωλείται στην Ανατολική Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τα 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα που έχει πουλήσει από το 2004, τα 2,78 εκατ. είναι Sandero, τα 2,26 εκατ. είναι Duster, και ακολουθούν με 1,97 εκατ. πωλήσεις το Logan, με 630 χιλιάδες το Dokker, με 346 χιλιάδες το Lodgy, με 93 χιλιάδες το Spring και με 80 χιλιάδες το Jogger. Η παραγωγή όλων αυτών γίνεται σε τρία εργοστάσια: στο ιστορικό του Mioveni της Ρουμανίας, και σε δύο εργοστάσια της εταιρείας στο Μαρόκο - στην Καζαμπλάνκα και στην Ταγγέρη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ