Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 1.000 ίππων που έρχεται στην Ευρώπη

Denza Z9 GT

Κάποτε λέγαμε πως οι Κινέζοι «αντέγραφαν» τα μοντέλα των κατασκευών από την Ευρώπη, τώρα πια οι ευρωπαίοι τρέχουν για να πιάσουν τους Κινέζους.

Ένα τρανό παράδειγμα είναι BYD που έχει εξελιχθεί σε ένα κολοσσό που πλέον παίζει δυναμικά και στα μέρη μας και μάλιστα με μοντέλα για κάθε γούστο και απαίτηση. Το Seal είναι ένα καλό παράδειγμα σπορ sedan που δύσκολα δεν θα κερδίσει όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως η BYD έχει και ένα παρακλάδι που ακούει στο όνομα Denza, έρχεται στην Ευρώπη και θα προκαλέσει αίσθηση. Μια ματιά στο Z9 GT αρκεί για να σας πείσει.

Πρόκειται για ένα brand που ξεκίνησε το 2010 ως κοινοπραξία της BYD με τη Daimler, η οποία το 2021 μείωσε σημαντικά το μετοχικό της πακέτο και τελικά, πριν από μερικές εβδομάδες αποχώρησε πλήρως. Ένα brand μέσω του οποίου η BYD έχει λανσάρει πρόσφατα μία σειρά μοντέλων, από την οποία το επίμαχο shooting brake μοντέλο ξεχωρίζει.

Στην Κίνα προσφέρεται με plug-in hybrid κι αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές κινητήριων συνόλων, με ιπποδυνάμεις που φτάνουν να φλερτάρουν με τετραψήφια νούμερα. Με μήκος 5.19 μέτρα και design που ακροβατεί ανάμεσα σε wagon και shooting brake και με όπλο την πολύ χαμηλότερη τιμή, θα αρχίσει να αμφισβητεί μοντέλα όπως οι Porsche Panamera και Taycan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόσο χαμηλότερη; Στην Κίνα, το σπορ τέκνο της πολυτελούς μάρκας έχει τιμή εκκίνησης λίγο πάνω από τα 42.500 €, που προφανώς θα είναι υψηλότερη στην Ευρώπη αλλά αρκετά χαμηλά από άλλα μοντέλα τέτοιας αισθητικής, πολυτέλειας και επιδόσεων.

Το Denza Z9 GT είναι αποτέλεσμα της δουλειάς της σχεδιαστικής ομάδας του Wolfgang Egger (σ.σ. με μακρά θητεία σε Audi και Alfa Romeo). Η αεροδυναμική απόδοση αποτέλεσε εφαλτήριο των σχεδίων του και σε αυτή βοηθούν οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών, οι κάμερες αντί των παραδοσιακών καθρεφτών, η κουπέ κλίση της οροφής που καταλήγει σε σπόιλερ κ.α.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον εσωτερικό κόσμο συναντάμε πέντε οθόνες! Ακροβολισμένες αυτές που δείχνουν τη θέα προς τα πίσω, μία αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων, η κεντρική που είναι τεραστίων διαστάσεων ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες του οχήματος και των συστημάτων πολυμέσων ενώ υπάρχει και μία μπροστά από το συνοδηγό, δίνοντάς του πρόσβαση στο λειτουργικό σύστημα αλλά και τη δυνατότητα να παρακολουθεί ταινίες/σειρές για να είναι πιο ευχάριστο το ταξίδι. Κι όλα αυτά, ως στάνταρ!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Denza Z9 GT προσφέρεται σε δύο εκδόσεις στην Κίνα: plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική. Η PHEV πατά στην πλατφόρμα e3 και το ενσωματώνει το υβριδικό σύστημα DM πέμπτης γενιάς. Ενώ ο βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων προσφέρει 207 ίππους, η συνολική ισχύς φτάνει τους 870 ίππους χάρη σε τρεις ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η έκδοση, η οποία επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, έχει ηλεκτρική αυτονομία 200 χιλιομέτρων, χάρη στην μπαταρία LFP των 38,5 kWh.

Όσο για το αμιγώς ηλεκτρικό Z9 GT, έχουμε τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 965 ίππους. Το μοντέλο, που βασίζεται στην e-Platform 3.0 Evo, φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα και προσφέρει αυτονομία 630 χιλιομέτρων (στον κύκλο CLTC όμως) χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ