Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων από το 0,4% εκτινάχθηκε στο 9,7%.
Τις βασικές προτεραιότητες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας η παροχή κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι μία αδιάκοπη διαδικασία από την αρχή της διακυβέρνησης, η οποία προφανώς εξακολουθεί να είναι στην κορυφή της πράσινης ατζέντας της κυβέρνησης.
BUY NOW
«Να σημειώσουμε ότι τα μέτρα ήδη μας δικαιώνουν, αφού το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, από το 0,4% που ήταν το 2019 εκτινάχθηκε στο 6,9% το 2021, στο 7,9% το 2022 ενώ, στους πρώτους 5 μήνες του 2023, έχουν ήδη ταξινομηθεί 5.500 ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, δηλαδή ποσοστό 9,7%» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Επίσης ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι η Ελλάδα είναι το κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, παρά τις δυσκολίες που παρατηρούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, λόγω της ενεργειακής κρίσης ενώ μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» το κράτος παρέχει οικονομικά κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς αμιγώς ηλεκτρικού ή υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος αλλά και δικύκλων, τρικύκλων και ποδηλάτων, με δυνατότητα απόσυρσης (ή αντικατάστασης) παλαιού οχήματος, καθώς και της αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» οικιακού σταθμού επαναφόρτισης.
Αντίστοιχα κίνητρα παρέχει η κυβέρνηση και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και για την ανανέωση των εταιρικών στόλων. Μάλιστα, ειδικά για τα ταξί μέσω του νέου προγράμματος «Πράσινα ταξί», το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, χρηματοδοτείται η αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων Ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης ότι: «Δίνουμε φορολογικά κίνητρα, καθώς οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας, ενώ παρέχουμε και σοβαρά κίνητρα κινητικότητας, μέσω της ελεύθερης κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων μέσα στον Δακτύλιο της Αθήνας καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, και μέσω της έκδοσης σήματος δωρεάν στάθμευσης ηλεκτροκίνητου οχήματος. Όμως, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης δεν αφορά μόνο τα υφιστάμενα προγράμματα επιδοτήσεων, αλλά και τη δημιουργία ενός πυκνού και προσβάσιμου δικτύου σημείων δημόσιας φόρτισης.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή στην πλατφόρμα του υπουργείου, η οποία είναι δημοσίως προσβάσιμη, αποτυπώνονται περισσότερο από 3.600 σημεία φόρτισης, όταν αυτά ήταν 58 το 2019. Και ο στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τα 11.000 σημεία φόρτισης έως τις αρχές του 2026.»